My complaint:
We hebben bij Praxis te Leiderdorp [Zijlbaan] van het merk Storemax een losse rails set gekocht voor schuifdeuren nav het voorbeeld dat in de winkel te zien is. Het moet passen bij een rails die we reeds hebben van het merk Acme 4600. We waren erg blij dat de rails precies hetzelfde was die Praxis als voorbeeld in hun winkel had. De verkoper beaamde dit.
Toen de bestelling binnen kwam bleek de rails af te wijken van het voorbeeld in de winkel, qua breedte voor de geleiding van de wielen aan de onderzijde [deze is breder] qua hoogte en vorm aan de bovenzijde [hoger].
Wij vinden geen gehoor bij het filiaal, de filiaalleider blijft hetzelfde herhalen: “Wij wisten ook niet dat Storemax de rails veranderd heeft”. Een zeer onprofessionele houding, als je de klant niet juist voorlicht en daar als winkel geen consequenties aan verbindt.
Via Internet heb ik zelf onderzoek gedaan bij Storemax. Zij antwoorden mij dat de rails vorig jaar al is veranderd. Praxis is daarbij ons inziens in gebreke gebleven.
Desired solution:
Wij verwachten een redelijke houding van Praxis. Zij hebben ons niet geïnformeerd over de veranderende uitvoering, in de winkel ligt nog steeds de oude uitvoering.
Wij hebben gevraagd of we rails mogen hebben, die in de winkel ligt. Uiteindelijk mag dat, maar dan moeten we opnieuw betalen voor die rails, terwijl we al voor de verkeerde rails hebben betaald. Zij nemen die betaalde rails niet terug.
Dat betekent dat we het dubbele moeten betalen voor één produkt.
Elk andere bedrijf zou zich schamen voor de verkeerde voorlichting en een klantvriendelijke oplossing voorstellen.
Wij zijn tevreden als we de rails krijgen die in de winkel ligt, [is precies onze maat] als Praxis de verkeerde rails terugneemt.