Complaint: vluchttijden willikeurig wijzigingen

user-183401 on 23 June 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Het volgende is misschien een wat langer verhaal maar er is ook al veel gebeurt voordat we in juli op vakantie gaan met 2 volwassen en 2 kinderen naar Turkije. Probeer u voordeel/ fouten te ver komen. Wij hebben in december al geboekt dus je kunt gebruikmaken van vroeg boek korting. Vluchten zijn dan nog niet bekent. In maart kregen we te horen dat we in de avond heen vliegen en ook in de avond terug vliegen. Oke vroeg heen was ook leuk geweest, maar nu verlies je 1 dag van je vacantie hier moet je ook eigenlijk rekening mee houden. In juni kwam ik er per toeval achter dat wij al in de morgen terug zouden vliegen dus geen 1 maar 2 vacantie dagen weg. Hier met het reisbureau over gecommuniceerd met als antwoord van Arke dat dit te maken had met trasfer ter plaatse. Maar als we bijbetaalden kan het worden omgeboekt, met als kanttekening van het reisbureau zelf, bedankt hiervoor, let op Arke kan het zomaar weer om/terug boeken en weg geld. Zie ook andere klacht dit is een andere reiziger van Arke dus ook gebeurd.
Nu kreeg ik een telefoontje van Arke waarin mij vertelt werd dat het omboeken te maken had met ander type vliegtuig capaciteit. en dit is nu eenmaal zo bij chartervluchten. Dus links weet niet wat rechts doet/zegt. Ik heb hun toen ‘s avonds op hun verzoek de mails van het reisbureau door gestuurd en aan de hand daar van zou men het verder onderzoeken. De dag erna had ik om 8.10 uur al een oplossing, naar tevredenheid, voor de heenvliegt, met als opmerking de genoemde redenen van omboeken waren als voorbeeld genoemd. Om de terugvlucht weer in de avond terug te krijgen zou mij meer als 8% van de reissom nog eens extra kosten, daar ik in een andere klasse zou moeten terug vliegen.
Wij hebben in het verleden vaker in Duitsland geboekt bij TUI waar Arke een onderdeel van is. Daar komt dit NIET voor. Daar heb je te maken met “Deutsche Gründlichkeit” Bij het boeken liggen de vluchttijden vast en hier kun je op uitzoeken.
Waarom kan dit hier niet?????
Hier moeten de vluchten ook wel bekent zijn, vliegtuigen, vluchttijden en luchtruim is niet onbeperkt, maar men maakt ze niet bekent, anders kan men niet met de reizigers schuiven hoe hun het beste uitkomt en om nog wat extra te vangen.
En als klap op de vuurpijl kreeg ik een telefoontje van het reisbureau ik kon mijn stoel nummer reserveren, wel extra kosten. Als ik dit niet zou doen had ik kans dat ons gezin niet bij elkaar zou komen te zitten. Dit vind ik, om toch nog netjes te blijven, niet netjes en zeer klant onvriendelijk.
In ons geval de luchten/tijden die mes ons in maart genoemd had zijn er nog steeds maar ze hebben ons op een andere vlucht gezet. Dit heb ik bij consuwijzer gemeld en zij hebben dit als klacht geregistreerd en aan de reklame code commissie gemeld.
Dus beste lezers heeft u het zelfde probleem meld dit dan bij consuwijzer. Zij zullen dit als er veel klachten komen verder uitzoeken. Nog een leuke opmerking/verzoek van Arke was, indien er in de toekomst nog klachten zijn dit direct bij hun te melden. Waarom dan ziet natuurlijk niemand de klachten en kan men het binnens kamer houden en kan men waarschijnlijk met een goedkopere oplossing komen. Als ik op bestemming in Trukije ergens achteraf kom te zitten dan weet ik dat dit alles de oorzaak is van problemen aan de kaak stellen.

Desired solution:

Zonder verder extra kosten terugvlucht in de avond en geen extra kosten voor \\\\\\\\\\\\\\\"stoel reservering\\\\\\\\\\\\\\\"

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Arke to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 27 juni 2013 een schriftelijke reactie naar de klant gestuurd. Met vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of