Complaint: Veel te hoge factuur voor (niet gebruikt) dataverkeer

user-185643 on 24 June 2013 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Inmiddels maakt mijn zoon (13) 1 jaar gebruik van een 2-jarige bel/data-abonnement van youfone en tot voor kort naar alle tevredenheid. Omdat hij de kosten van het abonnement zelf moet betalen, blijft hij steeds netjes binnen zijn “bundel”, zoals blijkt uit de facturen van de afgelopen 11 maanden. Hij gebruikt meestal wifi en heeft bovendien een databegrenzer op zij smartphone geïnstalleerd.
Tot zijn/mijn verbazing was de factuur van de afgelopen maand geheel onverwachts €70,- euro hoger dan de normale abonnementskosten (€7,-). Deze trendbreuk/onjuistheid werd via het contactformulier aan youfone gemeld, echter zonder reactie van youfone. Vervolgens de “klantenservice” gebeld (>15 min.!), die vervolgens “per email” reageerde (terwijl je aan de telefoon nog wacht op een mondelinge reactie!) dat er “dataverkeer” was buiten de bundel (met de mededeling dat indien het antwoord niet toereikend was je opnieuw contact kunt opnemen met de klantenservice!).

Desired solution:

Aanpassing van de factuur

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Youfone.nl about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Message from Youfone.nl

11 years ago - Geachte heer/mevrouw, We hebben de laatste factuur bekeken, waarop te zien is dat er verbruik is geweest buiten de databundel, hiervoor is 70,26 Euro aan verbruikskosten berekend. In de specificatie is te zien dat er internetsessies hebben plaatsgevonden die veel MB hebben verbruikt. Mogelijk zijn er dingen gedownload of hebben er een hoop updates gedraaid. Wat op de specificatie staat, is wat er is gelopen over het netwerk, het verbruik zal dus hebben plaatsgevonden. Het is daarom niet mogelijk om de factuur te corrigeren, aangezien deze correct is. Op dit moment zien we overigens bij de lopende kosten dat uw zoon nog niet over de databundel heen is. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Team Youfone

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klant heeft data verbruikt buiten de bundel, er hebben internetsessies plaatsgevonden waarbij veel kb is verbruikt per sessie. Factuur is correct.

All complaints of