Complaint: Onterecht hoog verbruik databundel

user-185768 on 25 June 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Midden in de nacht een mail met de melding dat databundel is overschreden. Ondanks het snel uitschakelen van de 3G functie toch omhoog gaande kosten voor het gebruik van databundel.

Contact opgezocht met Simyo via 08000232300. Hier gaven ze aan dat de gegevens op mijn simyo pas enige tijd later synchroon liep met de werkelijkheid. Kon 2 dagen! duren. Dus het mailtje is overbodig, want de kosten zijn ondertussen toch al opgelopen.

Aangegeven dat dit geen manier van service is naar de klant toe. Doodleuk geven ze aan dat het in de voorwaarden staat. Wat overigens niet waar is.

Het enige wat ik overigens doe met mijn Iphone is een app om het nieuws te volgen en een app om mijn belbundel in de gaten te houden 🙂

Desired solution:

- Simyo moet kijken naar een oplossing om de gegevens via mijn simyo sneller te publiceren en niet simpel zeggen dat het 2 dagen kan duren voor we de werkelijkheid kunnen zien.
- Als goedmaker de kosten voor deze maand kwijtschelden. Ik ga toch mijn databundel uitzetten hierna.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Simyo

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Simyo to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Simyo

Message from Simyo

11 years ago - Beste Asma55, Bij Simyo krijgen we de internet verbruiksgegevens inderdaad met een vertraging door van het netwerk. Wij kunnen de meldingen dus ook pas versturen wanneer de informatie bij ons binnen is. Het kan dan inderdaad zo zijn dat u inmiddels al meer verbruik heeft gehad, dat nog doorgegeven moet worden. Wij snappen dat je erg verrast kunt worden door internetverbruik wat je niet verwacht en waar je de oorzaak niet van kent. De simkaart heeft de verbinding echter gemaakt in opdracht van het toestel, en het verbruik heeft dus plaatsgevonden. Wij kunnen dit dus helaas niet kwijtschelden. We geven wel graag de tip om wanneer je internetbundel verbruikt is, de optie Internet op je mobiel uit te schakelen, zodat je buiten bundel kosten voorkomt. Ook in deze link staan handige tips om onverwacht data verbruik te voorkomen: https://forum.simyo.nl/internet-62/tips-om-onverwacht-data-verbruik-voorkomen-11938/ Vriendelijke groet, Simyo webcare Simyo.nl/forum webcare@simyo.nl

All complaints of