Complaint: Hotel was niet volledig klaar

user-186371 on 27 June 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een pakketreis geboekt naar een vogue bodrum te vertrekken op 17 juni 2013 voor twaalf dagen. Begin juni lees ik dat het hotel maar half af is. Het aquapark was niet af alsook de restaurants zijn niet klaar. Ik meld dit een eerste keer aan Arke, maar zij verzekerde mij dat het klaar was. Enige dagen later las ik erger nieuws. Terug contact opgenomen. Toen zeiden ze me dat het het aquapark en de restaurants niet klaar waren. Ik heb een kind van 5 jaar, voor hem zijn deze glijbanen belangrijk. Het was ok een reden waarom we daar geboekt hadden. De website van het hotel liet mooie foto’s zien. Ze stelde voor om iets anders te boeken. Hun website vermeldde niets van een aquapark, maar de website van het hotel wel. We diende evenwel een meerprijs te betalen. Na discussie mochten we gratis annuleren. Bij navraag bij een aantal instanties leerde ons dat ze een alternatief aan dezelfde voorwaarden hadden moeten aanbieden. Evenwel Arke blijft halsstarrig weigeren. Dit omdat we konden afreizen en er overnachten. Ze moesten enkel een gelijkwaardig alternatief aanbieden als ze dit zelf voorstelden. We hadden geen andere keuze dan annuleren omdat we steeds een meerprijs dienden te betalen. Nergens hebben ze vermeld dat het hotel nog een halve bouwwerf was. Bemiddeling heeft niets geholpen, ook al wijzen ze hen op hun plichten. Ik had geen zin om 12 dagen op vakantie te gaan om me ginder op te jagen. Ons budget is beperkt en hadden daarom geboekt in een goedkopere periode. Ik heb zelf voorstellen gedaan, maar telkens een nee gekregen. Ik kreeg de indruk dat we moesten annuleren, zodat geen alternatief diende voor te stellen. Het was annuleren of een meerprijs betalen.
Hier houdt het nog niet mee op. Er is mij gezegd dat de terugbetaling snel zal gebeuren. Ik ben 13 dagen later nog steeds aan het wachten. Bij navraag zeiden dat ze alles hadden gestort de 17de. Na aandringen heb ze nog eens gecheckt en toen zeiden ze de 18de. Het zou wel aan onze bank liggen. Nog verder aandringen zouden ze het verder controleren. Ze belden ons terug en ze excuseerden zich. het was nog niet gestort. Geen alternatief, centen nog niet terug. Mooie vakantie!!!!

Desired solution:

Ik wil graag een alternatief aan dezelfde voorwaarden in een gelijkwaardig hotel. Periode van afreis tussen 10 en 19 juli.
Ik heb de mogelijkheid gekregen om mijn vakantiedagen om te zetten.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Nog steeds geen ractie mogen ontvangen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Arke to pickup complaint

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ik heb nog geen reactie mogen bekomen. Ik heb ondertussen na veel klagen mijn centen terug, maar niet volledig. Deze terugbetaling heeft niets te maken de vermelde klacht hier. Ik wil gewoon een alternatief zoals gevraagd. Ik ben aan het zoeken elders, maar dit kost me 1000 € extra. Gewoon ongehoord.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 12 juli 2013 een schriftelijke reactie gegeven aan de klant. Met vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of