Complaint: hoge kosten voor internet die ik nooit heb aangevraagd

user-7409 on 29 June 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb onlangs een simyo abbonnement afgesloten, nadrukkelijk zonder internet.

Toch hebben ze blijkbaar het internet open gezet, en heb ik per ongeluk met het spelen met mijn telefoon een een aantal MB van verbruikt. Dit heeft mij tientallen euro’s gekost!

Ik wilde juist geen internet, precies om zulke kosten te voorkomen.

Desired solution:

Ik wil tenminste een tegemoetkoming in de kosten!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Simyo

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Simyo to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Simyo

Message from Simyo

11 years ago - Beste mariusjr, Wij zien dat er inmiddels telefonisch contact met u is opgenomen om uw eerste factuur met u door te nemen, en o.a. het volgende uit te leggen: Bij Simyo staat de optie om Internet te gebruiken via het netwerk standaard aan op alle aansluitingen. Wanneer u daar liever geen gebruik van maakt, dan zet u die optie uit op Mijn Simyo. Wij proberen nieuwe klanten daar op meerdere momenten in het bestelproces en tijdens het activeren van de simkaart op te attenderen. Het spijt ons dat u dit over het hoofd hebt gezien en zo onbedoeld kosten hebt gemaakt, waardoor uw factuur u verraste. Mocht u nog tips hebben om deze informatievoorziening te verbeteren, dan horen we dit graag. Wij zijn bereikbaar via webcare@simyo.nl. Vriendelijke groet, Simyo webcare Simyo.nl/forum

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ik moet wel zeggen dat ik mijn klacht wil afzwakken, omdat de internetkosten veel lager waren dan ik dacht, omdat SimYo pas geleden de buitenbundelinternetkosten drastisch hebben verlaagd. En misschien heb ik inderdaad over het hoofd gezien bij het bestellen dat de internet standaard open staat, ook al bestel je die niet. Blijkbaar is dat toch niet duidelijk genoeg. Ja, ik heb wel tips. Gewoon niets standaard aanzetten wat je niet besteld hebt, want zo krijg je frustatie. En aan tevreden klanten heb je veel meer. Nu lijkt het er op dat Simyo er op rekend dat klanten de kleine letters niet lezen, wat veel mensen dus idd ook niet doen omdat ze gewoon vertrouwen hebben in een bedrijf. Schaad dat vertrouwen dan ook niet!

Message from Simyo

11 years ago - Beste Mariusjr., Bedankt voor uw suggesties. Die zullen wij doorgeven aan de desbetreffende afdeling. Het is absoluut niet de bedoeling om u voor de gek te houden of ergens in te laten trappen. Vandaar dat we constant bezig zijn om die communicatie aan te passen en te verbeteren. We houden juist helemaal niet van kleine lettertjes. Alles moet zo duidelijk mogelijk zijn, zodat u als klant uw eigen keuzes kunt maken, en de baas bent over uw eigen bundels. Wij hopen dat onze reactie u weer wat vertrouwen terug kan geven. Vriendelijke groet, Simyo webcare Simyo.nl/forum

All complaints of