Complaint: afgesloten worden vanwege wanorde

user-186994 on 02 July 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vanwege wat financiele problemen heb ik Energie direct gevraagd of ik een nota in delen mocht betalen. Dit was niet mogelijk en werd overgedragen aan Cannock Chase. Deze betalingsregeling had ik netjes ingeboekt en er stond nog 190 Euro open wat om onheldere reden niet is geincasseerd (wel voldoende saldo) Cannock Chase hoort dan te melden en het bedrag ineens in te vorderen ( volgens de brief). Dit gebeurt niet. Zonder ons medeweten is ons dossier daar gesloten en de vordering aan Energie Direct teruggegeven. Wij ontvangen een dreigmail dat wij 680 Euro direct moeten overmaken en anders worden afgesloten. Na 2 uur bellen met Energie Direct en Cannock Chase kan niemand ons helpen. Aan Stedin is al doorgegeven dat ze ons moeten afsluiten. Zonder vooraankondiging en daarnaast krijgen we een registratie van wanbetalers. Meteen hebben wij toch maar het bedrag wat openstond overgemaakt aan Energie Direct en vandaag bellen we nogmaals metze. Zij zeggen dat het onomkeerbaar is en dat wij een groot bedrag aan kosten moeten betalen voor heraansluiten

Desired solution:

Ik wil voortzetting van mijn contract zonder dat ik nogmaals heraansluiting moet betalen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Naar aanleiding van het telefonisch contact van zojuist bericht ik je het volgende. Op dit moment ga ik voor je uitzoeken wat er al geregeld is en wat er nog gedaan moet worden. Zodra ik hier meer over weet neem ik opnieuw contact met je op. Ik laat sowieso vandaag nog iets aan je weten. Groetjes, Ralf

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Ik heb je geprobeerd te bellen. Helaas zonder resultaat. Uit onze administratie blijkt dat mijn collega je op 11-07-2013 een e-mail heeft verstuurd met daarin de oplossing. Kan ik hieruit opmaken dat het probleem hiermee verholpen is? Graag ontvang ik een reactie van je zodat ik deze klacht op opgelost kan zetten. Groetjes, Natascha

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Responded on 11 September 2013 at 15:17

Helaas is er geen oplossing gekomen. Energie Direct ging gewoon afsluiten terwijl er maar een 98 Euro niet was betaald door een misverstand. Ik kon blijven als ik 1000 Euro borg betaalde.
Klantenservice is bijzonder vriendelijk. De mevrouw op de debiteurenadministratie noemde mij 'wanbetaler' maar kon ook niet verklaren waarom k een mail kreeg met 680 Euro erin terwijl dat bedrag niet open stond. Heeft mij twee weken gekost om haar aan de telefoon te krijgen ( bijna elke dag heb ik gebeld).
Inmiddels overgestapt naar Essent.

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste florienjansen,

Na de laatste reactie van mijn collega Natascha zie ik dat we niets meer van je hebben ontvangen. Uit je gegevens in onze administratie maak ik op dat het contract bij energiedirect.nl inmiddels beëindigd is.

Omdat we niets meer vernomen hebben sluit ik bij deze de klacht.

Groetjes,
Ralf

All complaints of