Complaint: Nationaal verdriet

user-187171 on 02 July 2013 about Nationaal Spaarfonds in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Nadat mijn MOEDER was overleden begin mei jl. heb ik Nationaal Spaarfonds bericht wat te doen om de uitvaartpolissen te doen uitkeren. Ik kreeg een emailtje met opgave van de stukken die ik moest aanleveren EN men condoleerde ons met het overlijden van mijn VADER! Daar ben ik natuurlijk erg boos om geworden en mijn vader werd er nog verdrietiger van. Op 20 mei jl. is een brief van mijn vader met de gevraagde stukken en de mededeling dat niet hij dood was maar zijn echtgenote en mijn moeder naar de speciale afdeling van Nationaal Spaarfonds, afd. Verwerking, gezonden. Daarna hoorden we niets meer. Toen heb ik, oudste zoon, na drie weken, het heft in handen genomen en een aangetekend schrijven met ingebrekestelling naar de directie van Nat. Spaarfonds gezonden. Uiteindelijk hebben ze daarop gereageerd en er kwam anderhalf week later een standaard-briefje waarin excuses werd aangeboden voor “een brief die aan de verkeerde persoon was geadresseerd”. Slaat helemaal nergens op natuurlijk want condoleren met je het overlijden van je vader terwijl het je moeder is die dood is gegaan heeft niet zoveel te maken met verkeerde adressering van een brief? Gelukkig hebben ze daarna wel een bedrag betaald op 18 juni jl. Maar het blijkt maar weer eens dat geen enkele zorgvuldigheid (het lezen van jouw brieven gebeurt niet eens serieus) in acht is genomen zelfs door de zgn. speciale afdeling Verwerking!

Desired solution:

Een serieus en zorgvuldige afhandeling van uitspraken en gemeende excuses over ter zake doende beledigingen en geen standaard tekstje dat kant nog wal raakt. Dat Nationaal Spaarfonds er zich op deze manier van af maakt wil je andere nabestaanden besparen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Nationaal Spaarfonds about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Nationaal Spaarfonds

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Nationaal Spaarfonds

Nationaal Spaarfonds

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

We hebben telefonisch contact gehad en onze excuses aangeboden. De klacht naar tevredenheid opgelost.

All complaints of