Complaint: Mega Jaarnota

user-188389 on 10 July 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ontving vandaag per mail mijn jaarnota, en mijn nieuwe voorschot nota.
Toen ik mijn voorschot nota zag schrok ik me kapot, ik ga van 112 euro naar 186 euro!!!!!!!!!!!!!Ik wil mijn jaarnota bekijken maar natuurlijk kom ik daar weer niet, waarschijnlijk een storing zoals gewoonlijk.
Ik heb een WAO uitkering hoe moet ik ten 1e mijn maandelijke voorschot gaan betalen die ineens 74 euro hoger is en ik wil niet eens weten wat ik moet bij betalen want, zoals ik al zei, kan ik niet zien door waarschijnlijk een storing. Ik weet niet hoe hun rekenen maar zo komt het geld wel binnen stromen bij hun. Ik zag mijn verbruik wel en ik zou hebben verbruikt voor een gezin met3 kinderen!!!Terwijl ik alleen ben en ik zou een villa moeten hebben terwijl ik gewoon in een rijtjeshuis woon!!!!!Te gek voor woorden dit, echt waar. Ik wil overstappen naar een goedkopere leverancier, wie weet een betrouwbare goedkopere leverancier??

Desired solution:

Ik kan gewoonweg geen 74 euro per maand meer betalen met een uitkering van 785.57 euro!!!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste agnes44, Wat vervelend dat je de jaarnota niet in kunt zien. Ik heb deze meteen per e-mail naar je toegestuurd. Het voorschotbedrag is verhoogd omdat je verbruik tegenover vorig jaar aanzienlijk is toegenomen. Voor stroom is dit, 2.036 kWh en voor gas is dit, 525 m³. Zoals je ziet is dit een enorme stijging. Om deze reden is het voorschotbedrag verhoogd om een eventuele bijbetaling voor volgend jaar te voorkomen. Mocht je het voorschotbedrag toch willen wijzigen verneem ik dat graag van je. Ik ontvang graag reactie van je of je klacht hiermee opgelost is. Met vriendelijke groet, Natascha

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Goedenmorgen Ik heb inmiddels de jaarnota binnen. Je zegt het zelf al.......... het is een enorme stijging!!!!!Als ik kijk in de nota is dit verbruik voor een gezin met 3 kinderen!!!!!! En voor een villa!!!!Ik ben alleenstaand en woon gewoon in een rijtjeshuis, dit kan gewoonweg niet kloppen!!!!En dan word er gezegd dat je je voorschotbedrag kan verlagen...ja dit kan ook...met 17 euro!!!!! Ik zou nu een bedrag van 74 euro maandelijks meer moeten betalen dus als daar 17 euro voor af gaat dan nog blijft er 57 euro over, ik weet niet of U het door heeft maar voor iemand met een uitkering is 57 euro nog heel erg veel!!!! En dan de afrekening zelf, of ik even 1000 euro nog wat wil bijbetalen, ja hoor schud het even uit mijn mouw mevrouw!!! Dus op je vraag of de klacht hiermee is opgelost is mijn antwoord...nee. Ik blijf erbij dat dit niet kan kloppen. Met vr.gr. A.J. Bek

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Agnes44, Ik heb je net geprobeerd te bellen. Helaas zonder resultaat. Het is volkomen begrijpelijk dat je hiervan schrikt. Je geeft aan dat het niet kan kloppen. Echter is dit wel jouw daadwerkelijke verbruik. Uit onze administratie blijkt dat je de meterstanden zelf hebt doorgegeven en deze bijvoorbeeld niet zijn berekend. Dit betekent dan ook dat dit je werkelijke verbruik is. Het voorschotbedrag is inderdaad wat hoger, maar voor jouw verbruik nodig. Ik verwacht niet van je dat je dit bedrag in een keer kunt voldoen. Het is daarom ook mogelijk om voor deze jaarnota een betalingsregeling te treffen. Met vriendelijke groet, Natascha

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Het voorschotbedrag is wat hoger?????Het is een stijging van 74 euro!!!!!!!!!Dat is voor U mss niet veel maar voor mensen met een uitkering is dit niet te betalen!!!!U zegt heel mooi: uiteraard kun je voor je jaarnota een regeling treffen, tuurlijk dat zal best maar daar is mijn maandelijke voorschot niet mee weg!!!!Dit verbruik is gewoon onmogelijk ook al zegt U dat dit mijn werkelijke verbruik is!!!Ik heb gisteren een gesprek gehad met mijn maatschappelijk werkster en bewindvoerdster en allebei vonden zij dit bedrag belachelijk hoog en allebei hebben ze me geadviseerd om over te stappen waar ik dus nu ook mee bezig ben.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Gisteren heeft Energie Direct dus even gewoon de 1035 euro geind, gelukkig stond er niet zoveel op dus vanmorgen was dit al weer terug op de bank. Vanmiddag werd ik gebeld door Energie Direct, zij vroegen mij of de klacht die hier staat als "opgelost" kan worden beschouwd. Wij komen er niet aan uit maar ze willen toch graag dat de klacht hier verdwijnt. Dus voor de goeie orde: De klacht is hier absoluut niet mee opgelost, hoe je ook praat en/of uitlegt aan hun dat dit niet kan.....volgens hun is het gewoon zo....klaar. Heb inmiddels een ander aanbod gehad van een energieleverancier en alleen al doordat er totaal geen medewerking is, stap ik over.

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Agnes44,

Ik begrijp dat je bent geschrokken van je jaarnota en je verhoogde voorschotbedrag. Zoals mijn collega Natascha al heeft uitgelegd is deze nota gebaseerd op je eigen verbruik, je hebt de meterstanden zelf aan ons doorgegeven.

Ik heb gezien dat je nog geen betalingsregeling hebt aangevraagd, dit kun je alsnog doen wanneer je inlogt op Mijn energiedirect.nl. Je kunt deze natuurlijk ook telefonisch aanvragen.

In het telefoongesprek dat ik net met je heb gehad hebben we afgesproken dat we de klacht hier sluiten.

Je hebt aangegeven dat je je gaat aanmelden bij een andere energieleverancier. Dit vind ik jammer om te horen maar kan ik wel begrijpen. Ik wens je nog een fijn weekend.

Groetjes Renske

All complaints of