My complaint:
Ook ik heb slechte ervaringen met Youfone.
Qua bel kwaliteit niks te klagen. Gaat over het KPN netwerk en dat gaat prima.
Alleen qua mobiel internet is het toch wel een drama.
Ik ben klant geworden op 3 december 2012. Daarbij heb ik een belbundel van 450 minuten, sms bundel van 15 smsjes en een databundel van 500MB.
De snelheden die toen golden (in 2012) voor een 500MB bundel was 1Mb/s download en 384Kb/s upload. Niet snel… Maar voor mij toentertijd voldoende. Deze snelheden heb ik ook gehaald in december van 2012.
Nu anno 2013 heeft Youfone de snelheden voor de 200 en 500MB bundels gewijzigd. De download snelheid is gelijk gebleven op 1Mb/s maar de upload is veranderd naar 64Kb/s.
Ook mijn 2012 500MB internet bundel is omgezet naar deze belachelijke upload snelheid van 64Kb/s. Zonder dit te melden aan mij!
Ik heb diverse speedtests gedaan en kom niet verder dan 61Kb/s upload. 64Kb/s is natuurlijk de max haalbare snelheid voor de verbinding dus 61Kb/s is dan niet raar.
Diverse malen contact gehad met de Youfone helpdesk. Eerste instantie kwam het er op neer dat ik geen gelijk had. Ik zou niet terug gezet zijn. Nu de laatste telefoontjes konden ze me wel vertellen dat mijn snelheid wel degelijk terug gezet was. Overigens hebben ze dit bij alle data bundels van 2012 gedaan (dus bij alle klanten!), kon de mevrouw aan de telefoon mij vertellen.
De enige “oplossing” die zij mij konden geven is een “coulance” dat ik 3 maanden een 1000mb bundel (ipv mijn huidige 500mb bundel) en daar geen extra kosten voor hoef te betalen. Dat zou uitkomen op een “korting” van 2 euro en dat 3 maanden lang.
De overige 2 maanden (van mijn contract) die ik nog klant zou moeten blijven betaal ik wel die 2 euro meer voor de 1000b bundel. Uiteindelijk heb ik dan dus in totaal 2 euro gekregen.
Ik heb aangegeven dat dit absoluut een lachertje is en dat ik mijn contract kosteloos wil ontbinden aangezien mij contract tussentijds is veranderd. Hierop konden ze mij vertellen dat het niet mogelijk is te ontbinden.
Alleen als ik een afkoopsom zou betalen.
Op geen enkele manier wil Youfone meewerken dus.
Desired solution:
Mijn contract kosteloos ontbinden.
Zie ook:
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden