Complaint: Rekening voor internetgebruik terwijl ik geen internetcontract heb

user-189595 on 18 July 2013 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mail aan mij v Youfone 17 juni 2013: Vandaag hebben wij geconstateerd dat u data heeft verbruikt via ons netwerk. Om deze reden hebben wij het data verkeer geblokkeerd. De lopende kosten zijn opgelopen naar 125 euro. Data gebruik zonder bundel kost aanzienlijk meer dan wanneer u data gebruikt met een bundel. Gezien de kosten snel in een korte periode zijn opgelopen willen wij u een aanbieding doen. Mocht u bij ons een data abonnement afsluiten, zal Youfone 50% van de nu gemaakte data kosten voor deze maand op zich nemen. Dit aanbod geldt tot het einde van de maand. Mocht u niet akkoord gaan met deze aanbieding, zal het data verkeer afgesloten blijven.
Mijn antwoord: het had prettig (zachtjes uitgedrukt) geweest als u mij eerder had gewaarschuwd. Als ik een internetabonnement op mijn telefoon had gewild had ik al lang een contract afgesloten. Ik heb een telefoon van een vriend (een smartphone naar het schijnt) overgenomen, (sinds 3 /4 dagen) Ik heb niet geïnternet en niet gemaild omdat ik geen abonnement heb en het ook niet wil. Wel hoorde ik de telefoon steeds piepen waar ik niets van snapte. Een buurman die mijn contacten heeft overgezet zei nog dat internet er wel op zat maar hij alleen op WIFI werkte en dat dat gratis was net als op mijn Ipad. Niet dus. Ik wist dit echt niet. Dom van mij dus.

Ik krijg dus nu pas een mail dat ik 125 Euro moet betalen voor iets waar ik nooit gebruik van heb gemaakt maar voor updates die het toestel automatisch doet naar uw zeggen. U schijnt niet te kunnen zien dat ik nooit he geinternet noch gemaild. Ik weet niet eens hoe dat moet (u kunt toch ook zien wie ik heb gebeld?0 dan kunt u toch ook zien dat ik niets heb gedaan op het internet? Het schijnt dat de waarschuwing dat je buiten je contract kosten maakt of dat internet blokkeren door jullie als je geen contract hebt niet gebeurt noch bestaat. Ook schijnt het dat de verplichte waarschuwing als je buiten je contract boven de 50 Euro extra kosten maakt alleen voor kosten in het buitenland geldt, wat ik een ongelooflijk slecht verhaal vindt. Al met al is het zo dat ik echt niets heb gedaan met internet maar kennelijk wel 125 Euro moet gaan betalen. Ik ben er doodziek van. Ik vind het de reinste maffia die telefoonbusiness. Als ik geen internet heb besteld zou ik ook geen toegang moeten krijgen; dat is toch niet te geloven?

Het aanbod om internet te kopen zodat ik maar de helft van 125 Euro moet betalen sla ik af: ik wil geen internet op mijn telefoon want ik gebruik het niet (nogmaals).

17 juli:Inmiddels heb ik de factuur ontvangen. Die tot mijn verbazing, (zoals vermeld in uw SMS vlak voor mijn alarmerende telefoontje en mail naar u en onderstaand antwoord van u (zie onderstaande) geen 125 Euro EXCL. BTW is geworden maar 152 Euro Excl BTW. Hoe dit kan terwijl u mij hieronder meldt mijn internet te hebben geblokkeerd is mij een raadsel. U meldt nl. dat u direct actie hebt ondernomen. De factuur heb ik bijgevoegd.

Ik zal alle mailwisselingen als klacht naar uw hoofdkantoor/ afd klachten sturen want ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat ik zoveel geld moet betalen zonder contract voor internet en zonder tijdige waarschuwing. Ook is de rekening nog hoger als eerder genoemd. Ik vind het echt verschrikkelijk
Ik heb zoals eerder gezegd niet geïnternet en niet gemaild.

Desired solution:

met een annulering/ vermindering van de rekening voor het zgn gebruik van internet en ik hoop dat mensen die geen contract hebben sowieso geen toegang krijgen of tijdig gewaarschuwd worden.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Youfone.nl about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Youfone.nl to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Youfone.nl posted

Responded on 13 September 2013 at 11:57

73,73 retour op rekening duidelijkheid over zgn 80 euro hoogverbruik die nergens is te vinden en correcte afsluiting contract zonder consequenties voor de uitbetaling vd 73,73 Euro Kortom duidelijkheid

Comment by poster of the complaint

11 years ago - De klacht is helemaal nog niet opgelost Onderstaand het vervolg!! Geachte Rick Onderstaand een kopie de bevestiging van mijn opzegging schijnbaar per 4/10/13. Ik wil even het volgende bij je checken. Mijn contract liep tot 4/11/13 en niet tot 4/10/13. De opzegging gaat echter op 4/10/13 in (??) Ook kreeg ik ineens 2 weken geleden een SMS dat ik 80 Euro hoogverbruik had(??)Na in te loggen was er niets te zien qua hoogverbruik. Na bellen met jullie klantenservice (18 min wachten) bleek ook daar niets bekend. Ik zou gebeld worden maar ben nooit gebeld. Ik kreeg wel een mail (zie onderstaande) wat ook geen helderheid bracht, behalve dat ik kennelijk weer kon bellen. Daarvoor kon ik nl 3 dagen niet bellen omdat ik als de dood was voor meer kosten. Na weer te hebben ingelogd en weer te hebben gebeld was ik nog geen stap verder; het hoogverbruik was en is nog steeds nergens te vinden. Om alles duidelijk en correct af te sluiten: is het zodat mijn opzegging per 4/10/13 ipv 4/11/13 inhoudt dat ik de 73,73 Euro niet terugkrijg zoals afgesproken? Zo ja dan wil ik natuurlijk pas op 4/11/13 opzeggen. Dat lijkt me duidelijk. Omdat hier niets over is gemeld neem ik aan dat dit niet het geval is. Zo ja dan zou ik dit graag willen weten. Tot op de dag van vandaag is er niets te zien van de 80 Euro hoogverbruik van 2 weken geleden. Ik hoop dat je mij duidelijkheid kunt verschaffen zodat ik eindelijk alle stress die ik van dit abonnement heb, achter me kan laten. Ik stuur wederom een cc naar klacht.nl aangezien de klacht alleen maar is uitgebreid en nog steeds niet is opgelost/ cq duidelijk is. Het is om knettergek van te worden. Hopende op duidelijkheid en een goede afsluiting/ oplossing Betty Sta van Uiter 0626971328

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Als het toestel de mogelijkheid heeft tot internet, kan dit verbruik plaatsvinden. We hebben een aanbod gedaan om 50% van de kosten te laten vallen als de klant een databundel neemt die het verbruik dekt.

All complaints of