My complaint:
Gister heb ik een 2de aanmaning van Zalando gekregen over een openstaand bedrag van een bestelling die ik op 30.5.2013 heb gemaakt. Het openstaand bedrag is voor de artikelen die ik gewoon netjes op tijd retour gestuurd heb. Volgens Zalando klantenservice is de zending echter nooit aangekomen. Nu is dit niet de eerste fout die Zalando maakt met deze bestelling. Er ontbrak namelijk eerder een artikel in het pakket dat wel op het formulier was aangegeven. Ik meteen gebeld, week later kreeg ik een formulier dat ik moest invullen en naar Zalando Berlijn sturen wat ik natuurlijk meteen deed. Vervolgens heb ik een artikel gehouden en de overigen terug gestuurd. Ik dacht dat wel alles goed zat, maar hieruit blijkt dat je toch altijd achter alles aan moet gaan! Het belachelijke is nu dat terwijl ik nooit (!!) een 1ste aanmaning heb gekregen de klantenservice zegt dat ze niks voor me kunnen doen zolang ik de bon van postnl die ik kreeg als bewijs van retour zending niet kan tonen. En dat kan ik inderdaad niet want ik zit op vakantie en de bon is thuis in Nederland. Dus ben ik nu de dupe omdat Zalando een fout (oh wacht, de 3de fout alweer) heeft gemaakt en heb ik straks een incasso achter me aanzitten als ik het bedrag van rond 170 euro niet binnen 10 dagen betaal. In de afgelopen jaren heb ik altijd graag bij Zalando bestelt altijd op tijd betaald en retour gestuurd en dan wordt je zo behandeld. Ik kan niemand aanraden om bij zo een klantonvriendelijk bedrijf te bestellen.
Desired solution:
Gezien er alleen maar fouten gebeuren (ontbrekend artikel, onbrekende 1ste aanmaning) verwacht ik ten minste dat Zalando een beetje kan inspelen op mijn situatie. Het bonnetje kan ik nu niet tonen omdat het thuis ligt en ik op vakantie zit, dat moet Zalando toch wel kunnen begrijpen en hun incasso proces even stop zetten totdat er meer duidelijkheid is. Ook kunnen zij in de tussentijd toch even zelf onderzoeken waar het pakket is gebleven. Zoals ik lees gebeurt dit soort problemen namelijk vaker en zou het niet de eerste keer zijn dat Zalando fout zat.