Complaint: Klacht Arriva Malta: International

user-192425 on 06 August 2013 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Het moge vreemd lijken dat ik mijn klacht bij u indien maar het moet het hoofdkantoor van Arriva International (?) duidelijk worden dat er op Malte ZEER VEEL mis is.
Ik ben de afgelopen vakantie naar Malta geweest waar het openbaar vervoer door Arriva-bussen verzorgd wordt. De prijsstelling is redelijk en ook het aantal lijnen. Op de bussen rijden echter chauffeurs van een onvoorstelbare lompheid. Het is mij overkomen dat ik mijn kaartje toonde maar de chauffeur zo wegreed. Ik heb dit ook anderen zien overkomen bij haltes waar ik stond. Als de deur eenmaal dicht is gaat hij niet weer open. Dit gedrag is structureel. Verder wordt er veel te hard gereden in de bussen die hier samen met de passagiers onder lijden. Menigmaal stuiterden wij over de weg. Ik heb overigens het idee dat de chauffeurs een strak tijdschema hebben en bang zijn bij controles – die nogal eens voorkomen – achter te liggen. Soms vertrekt de bus wel 5 MINUTEN te vroeg van het startpunt. Maar ook van tussenhaltes. Wie op tijd denkt te zijn mist dan zijn bus. Dat is mij in Mdina overkomen. Je moet ‘s avonds dan ruim een half uur wachten. De namen van de haltes corresponderen niet met de electronische weergaves in de bussen zodat het voor de toeristen extreem lastig is te bepalen bij welke halte hij is. (het internet geeft bijvoorbeeld andere namen, Engels is er niet. Dit hoeft geenszins maar duidelijkheid wel) Tot slot: de meeste chauffeurs lijken geen enkele culturele kennis van hun eigen eiland te bezitten en weten dan ook niet aan te geven hoe een bepaalde halte heet bij een willekeurige tempel/museum enz.

Desired solution:

Fatsoenlijke chauffeurs die minder scheuren, niet voor de tijd vertrekken en tips kunnen geven. Verder moet het zeer simpel kunnen zijn de haltes begrijpelijk weer te geven.

Arriva International moet zich met de zaak bezig houden want een klacht op Malta leidt tot niets. (al gedaan)

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Arriva

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Arriva to pickup complaint

All complaints of