Complaint: Klacht hostess Antoinette van der Giessen

user-192585 on 06 August 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Aan
Arke
Volmerlaan 3
2288 GC Rijswijk

Betreft: Vergoeding niet uitgevoerde dagtrip

Geachte heer, mevrouw,

Door middel van dit schrijven wil ik mijn klacht kenbaar maken met betrekking tot een vakantie die ik via uw organisatie heb geboekt. Een kopie van de boekingsbevestiging bevindt zich in de bijlage.
Ik ben helaas niet tevreden over de manier waarop deze reis is uitgevoerd.
Wij zijn 25 juli t/m 4 augustus middels Arke naar Hotel Pyli Bay gegaan op Kos. Op de welkomst ontmoeting hebben wij aan Antoinette expliciet aangegeven dat wij de Lazy day cruise wilde gaan doen (een boottocht langs 3 eilanden). Antoinnette gaf zelfs aan dat wij extra zonnebrandmiddel diende mee te nemen alsook dat zij en haar collega’s er altijd om loten wie met deze trip mee mogen gaan. Wij vroegen of er naast de zaterdag ook een andere mogelijkheid was, waarop Antoinnete aangaf dat de donderdag 1-8 ook een optie was.
Afijn donderdag 1-8 werden wij opgehaald door de bus. Na enige tijd bemerkten wij dat het een hele andere trip was, alhoewel wij wel op de lijst vermeld stonden.
Ik ben naar de reisleidster gegaan(Astrid)en om uitleg gevraagd, daaruit bleek dat het een eiland trip was ipv de cruise.
Direct heb ik gevraagd of wij naar het hotel terug konden gaan daar wij het eiland reeds middels een huurauto hadden verkend, en wij bovendien niet deze trip niet hadden geboekt.
Direct na aankomst in het hotel hebben wij getracht Antoinette te bereiken, echter was zij niet bereikbaar waarna ik vervolgens het noodnummer heb gebeld.
Deze mevrouw gaf aan dat zij contact met Antoinette zou opnemen. Antoinette was bij toeval die avond aanwezig voor een info in ons hotel en heeft haar excuses aangeboden en de taxi kosten vergoed. Ze heeft vervolgens de trip omgeboekt naar zaterdag 3 augustus.
Zaterdag 3 augustus stonden wij wederom bij de bus met onze tas,handdoeken en zonnebrandmiddel. Je raadt het al, wij stonden niet op de lijst.
Direct is de chauffeur gaan bellen met V tours (de organisatie waar jullie mee werken)en blijkt de boeking niet te zijn doorgegeven.
Daar het de laatste dag van onze vakantie was, is ook onze wens om deze eilanden te bezoeken ontnomen. Wij kunnen deze trip alleen nog maar maken als wij weer naar Kos gaan of een ander eiland in de buurt van Kos om dezelfde trip te kunnen maken. Wij hadden geen enkele mogelijkheid meer daar wij de volgende ochtend naar huis gingen.
Ik ben bovendien van mening dat er ook geen enkele moeite is gedaan om ons een alternatief aan te bieden of een creatieve oplossing te zoeken.
Het initiatief moest ook beide keren vanaf onze kant komen.
Wij vinden dat Antoinette onze vakantieplezier heeft ontnomen en bovendien zijn wij ook 2 dagen kwijtgeraakt. Bovendien zullen wij nog een keer terug moeten om deze trip wel te kunnen maken.
Antoinette heeft deze problemen niet kunnen verhelpen. U heeft daarmee niet voldaan aan de verwachtingen die ik van deze vakantie mocht hebben op basis van de door u verstrekte informatie.
Aangezien u niet heeft voldaan aan uw verplichtingen uit de reisovereenkomst maak ik aanspraak op een schadevergoeding. Door deze overlast heb ik de volgende schade geleden:
– Schade voor misgelopen vakantiegenot. Bedrag: € 750,-
Reissom was € 1551,50, echter zal ik niet meer voor deze prijs naar Kos kunnen reizen in het hoogseizoen omdat onze dochter geen kinderkorting meer krijgt. Ik zal daarom deze trip opnieuw willen maken en een veelvoud van de gestelde schadevergoeding kwijt zijn (verwachte reissom € 3000.-).

– Gemaakte telefoonkosten € 25,-, dit is nog een schatting daar wij nog geen nota hebben ontvangen.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk om de genoemde schade te vergoeden. U kunt het totale schadebedrag van € 775,- overmaken op rekeningnummer 6183975 t.n.v. A.J. Mailuhu te Spijkenisse
Mocht u mijn klacht niet naar tevredenheid oplossen, dan zal ik mijn klacht voorleggen aan mijn rechtsbijstandverzekeraar DAS, waarmee ik reeds contact heb opgenomen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op deze brief.

Met vriendelijke groet,
A.J. Mailuhu

Desired solution:

- Schade voor misgelopen vakantiegenot. Bedrag: € 750,-
Reissom was € 1551,50, echter zal ik niet meer voor deze prijs naar Kos kunnen reizen in het hoogseizoen omdat onze dochter geen kinderkorting meer krijgt. Ik zal daarom deze trip opnieuw willen maken en een veelvoud van de gestelde schadevergoeding kwijt zijn (verwachte reissom € 3000.-).

- Gemaakte telefoonkosten € 25,-, dit is nog een schatting daar wij nog geen nota hebben ontvangen.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk om de genoemde schade te vergoeden. U kunt het totale schadebedrag van € 775,- overmaken op rekeningnummer welke ik in een aangetekende brief heb verstuurd.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Arke to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 16 augustus telefonisch contact gehad met de klant en nemen de melding in behandeling. Vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of