Complaint: Ontbinding koopovereenkomst (gebrek Lumia 800)

user-193664 on 14 August 2013 about Belcompany in category klachtmelden, Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Circa 1x maal per 2 jaar koop ik een nieuwe telefoon. Mijn favoriete winkel is daarvoor de Belcompagny. Op 3 januari van 2012 kocht ik een Nokia Lumia 800 voor bijna 500 euro. De verkoper wist mij te overtuigen van dit probleemloze toestel. Deze zou perfect passen bij mijn gebruik.

Echter na het eerste jaar gebruik kwamen de klachten: -slecht bereik, – beeldscherm valt uit (of strepen erop),-(fysieke) knopen functioneren slecht, -accu valt weg of het niet functioneren van de speaker.

Na het niet functioneren de tel efoon ingeleverd bij het filiaal in Oss. Na circa 3 weken zonder telefoon gezeten te hebben kwam de telefoon retour. Al snel bleken de klachten niet opgelost, dus maar weer terug naar Oss. Bij het bezoek heb ik de verkoper duidelijk gemaakt, dat hij hem nog 1x mocht repareren. Net voor mijn vakantie weg gebracht en na 3 weken weer opgehaald.

Natuurlijk waren de problemen niet opgelost.t Weer geen bereik, scherm valt weer weg en geen geluid. Omdat ik zelf bij een grote retail organisatie op de consumentenbelangen afdeling werk, weet ik hoe wij met dit soort zaken omgaan. Soms direct vervangen (producten onder de 100 euro) anders maximaal 2x repareren.

Dus ik ben naar de Belcompagny in Oss terug gegaan. Ik had netjes een schrijven waarbij ik de verkoper in gebreken stelde en daarnaast vroeg om ontbinding van de koopovereenkomst. (Overigens zijn mijn kosten veel groter, 6 weken niet kunnen bellen, parkeerkosten, reiskosten en tijd). De verkoper wilde mij niet helpen. Volgens de verkoper kun je nooit ontbinden en stellen hun de voorwaarden (grapjas). Snel weggegaan anders begint het bloed bij mij te koken!

Repareren tot je een ons weegt was zijn oplossing. Laat het duidelijk zijn dat ik dat station al lang gepasseerd ben. Ik heb geen vertrouwen in een gerepareerd apparaat of exact hetzelfde apparaat en vraag dan ook om ontbinding van de koopovereenkomst. Mocht dit niet op de nette manier kunnen, dan zal ik mijn rechtsbijstandsverzekering inzetten.

Desired solution:

Ontbinding koopovereenkomst (retour geldbedrag)

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Belcompany about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Belcompany posted

Responded on 14 August 2013 at 17:32

Er is nog geen oplossing. Eerlijk gezegd heb ik ook geen hoop op een goede oplossing, anders hadden ze wel direct via deze website gereageerd (als vorm van goede reclame).

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer Van Uden,

U zult een schriftelijke reactie krijgen van onze klantenservice.
U zult deze binnen enkele dagen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
BelCompany WebCare

All complaints of