Complaint: pijnlijke Ecco-schoenen

ecco schoenen on 30 August 2013 about Makro in category Groothandels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb op 16 aug. j.l. twee paar rode ballerina’s van het merk Ecco gekocht (maat 40 en maat 38 voor mijn moeder) omdat mij verteld is dat dit een goed merk is. Ik en mijn moeder hebben de schoenen gepast en wij voelden vooraan bovenop de schoen wel een beetje het randje maar dachten dat zal wel uitlopen want het is leer. Maar helaas, het loopt geheel niets uit en de rand blijft erg zeer doen. Ik ben naar de schoenmaker gegaan en heb gevraagd of hij de randen misschien kon oprekken of uitkloppen. De schoenmaker zei al meteen dat dit niet zou helpen. Hij kende het probleem en zei dat hij dit soort schoenen met dit probleem al veel vaker gehad heeft.
In de bovenrand zit nl. een nylon touwtje verwerkt die te strak aangetrokken is in de fabriek. Hij zou dit kunnen verhelpen door de randen open te maken en het bovenste deel van het touwtje te verwijderen.Dit zou me 22 euro per stel schoenen kosten. Omdat ik en mijn moeder anders niets aan de schoenen zou hebben hadden we geen keus en hebben we de reparatie laten uitvoeren. Nu lopen de schoenen gelukkig goed.

Desired solution:

Vergoeding van de reparatiekosten zou m.i. wel op zijn plaats zijn.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Makro about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Makro

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Makro

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Makro posted

ecco schoenen

Responded on 30 August 2013 at 09:39

Ze vergoeden niets, terwijl ik alle bonnen nog heb. Dit omdat ik al naar de schoenmaker gegaan was. Ik dacht ook dat de makro hier toch niets aan zou doen, daarom ben ik naar de schoenmaker gegaan. Ik had ook verwacht dat uitkloppen of oprekken van de schoenen wel zou volstaan. Ik wou de schoenen ook niet kwijt maar wou er alleen op kunnen lopen. Ik had geen keus. Het is dat de schoenmaker tegen mij zij dat ik dit bedrag zou moeten kunnen verhalen. Het wordt nu wel erg gemakkelijk afgedaan. Het bewijs is er toch? Ik vind dit geen service.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - De service van Makro is echt beneden peil.

Message from Makro

11 years ago - Wanneer een artikel gekocht bij Makro niet voldoet, kan dit artikel worden aangeboden bij de afdeling klantenservice zodat wij de gelegenheid krijgen een oplossing te bieden. Makro heeft in dit geval niet de gelegenheid gekregen om service te bieden, maar de klant heeft gekozen om de oplossing bij derden te zoeken. Om deze reden kunnen de gemaakte kosten niet worden vergoed.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - De opmerking van Makro Webcare is totaal niet waar. Mijn zus had ook de schoenen gekocht bij Makro. Zij heeft hetzelfde euvel. Naar aanleiding van uw eerdere opmerking dat vooraf naar de Makro gegaan moest worden heeft zij dit dus met haar schoenen gedaan. Echter werd haar medegedeeld dat de schoen goed was en het wel aan haar voeten zou liggen. Ermee naar de schoenmaker gaan en dan de rekening indienen bij Makro mocht al helemaal niet. Ze heeft drie mensen daar het verhaal moeten vertellen. Haar werd medegedeeld dat deze schoenen afgeprijsd waren en ze dan al helemaal geen toestemming gaven om ermee naar de schoenmaker te gaan. Ze wilde niet eens geld terug maar er gewoon op kunnen lopen. Dit is dus al het derde paar wat niet goed is. Bij de klantenservice werd het afgedaan met : oh, we hebben daar nog nooit klachten van gehad. Bovendien werd door de medewerkers (inlc. leidinggeven) verschillend gereageerd. Bij de een mocht ze haar schoenen teruggeven, bij de ander niet en de laatste schijnbaar weer wel. Dit heeft ze dan ook maar gedaan. Eindelijk van het gezeur af. Ze koopt ergens anders wel schoenen waar de service stukken beter is. Hier niet meer. Vreemd dat zo'n groot bedrijf zo laat afweten op de kosten van de schoenmaker van 20 euro. Slechte reclame. Adverteren kost veel meer en mondelinge reklame gaat heel snel.

Makro

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Deze klacht is in behandeling genomen door het Makro Customer Service Center.

All complaints of