Complaint: Bedrag vergoeding veel lager dan verzekerd bedrag, van kastje naar de muur gestuurd!

user-197747 on 10 September 2013 about Belcompany in category klachtmelden, Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Anderhalf jaar geleden heb ik een telefoon gekocht van 390,00 euro en deze verzekerd voor dat bedrag. Al na een week functioneert hij niet na behoren en ben ik terug gegaan naar belcompany. Te horen gekregen dat het een fabrieksfout was en een nieuwe telefoon zonder moeite mee gekregen. Top! Na ongeveer 5 maanden functioneert hij weer niet goed, valt uit, hoor mensen niet tijdens het bellen en camera functioneert vaak niet. Te horen gekregen dat ik hem op moest sturen naar verzekering, zo gezegd zo gedaan. Na 5 weken gerepareerd toestel terug. Een paar maanden later word plots mijn scherm zwart en blijk het scherm kapot te zijn. Weer opgestuurd, scherm vervangen. Twee maanden geleden werd mijn telefoon erg heet, laadde niet goed op en na 2 uur was de batterij weer leeg. Weer naar belcompany gegaan, zij stuurde mij door naar de vodafone winkel omdat daar een reparateur van dynafix werkte die gelijk even kon kijken. Telefoon daar een dag achter gelaten, bleek dat de telefoon zeer erge vochtschade had, over het moederbord heen. Volgens mij zou het niet te maken zijn. Hij heeft foto’s gemaakt van de schade en vertelde mij dat ik hem op moest sturen naar de verzekering. Pro-assist gebeld, zij de telefoon opgehaald, foto’s en emails van de dynafix medewerker meegegeven. Nu 4 weken later kreeg ik een telefoontje van de belcompany in Delft dat het toestel niet meer gemaakt kon worden en ik naar Delft moest komen om een nieuw toestel voor 270 euro uit te kiezen. Zelf woon ik in Gelderland dus heb ik weer de belcompany in Delft gebeld dat ik het erg vreemd vond dat ik hem in Delft op moest komen halen. Hier heb ik het toestel ook niet gekocht.

Twee dagen later kreeg ik telefoon van hen dat ze het over zouden dragen naar de belcompany in arnhem. Hen gelijk gevraagd hoe het zat met het vergoede bedrag en dat ik het daar niet mee eens was. Ik neem niet voor niets een verzekering, zodat als het toestel stuk gaat, ik een gelijkwaardig toestel zou kunnen kopen.

De mederwerker kon me hier niets over vertellen, dat moest ik aan de verzekering vragen. Nog even goed mijn verzekeringspolis doorgelezen en hier staat in:

‘De maximale aansprakelijkheid voor de in artikel 4.1.1 t/m 4.1.4
bedoelde vergoedingen tezamen bedraagt € 200,- indien de
Aanschafwaarde van de Mobiele telefoon onder de €200,- is;
bedraagt € 400,- indien de Aanschafwaarde van de Mobiele
telefoon tussen de € 200,- en de € 400,- is; bedraagt € 600,-indien de Aanschafwaarde van de Mobiele telefoon tussen de €400,- en de € 600,- is; bedraagt maximaal € 1000,- indien de Aanschafwaarde van de Mobiele telefoon boven de € 600,- is’

Verzekering gebeld, krijg ik een man aan de telefoon met gebrekkig Nederlands. Verhaal uitgelegd en hij zegt: ‘Nee je krijgt de dagwaarde van het toetsel uitgekeerd’. Ik hem verteld hoe het in de polisvoorwsaarde staat en dat er in mijn polis niks staat over dagwaarde. Kreeg te horen dat ik loog en het niet zo was. Wilde later weer terugbellen maar de helpdesk was gesloten.

Ik heb de telefoon verzekerd tot 400euro en word nu afgescheept met het feit dat ik een nieuw toestel voor 270 euro uit mag kiezen. Dan word ik verwezen door de man naar mijn polis, terwijl hier niks over dagwaarde in staat en ook nog eens uitgemaakt voor leugenaar.

Dat verschil van vergoeding is vreemd en ook vrij veel, ik ga hier dan ook niet mee akkoord.
Ik ben er ongeveer 2 uur voor aan het bellen geweest en ben niet echt wijzer geworden, maar wel armer van de telefoonkosten en snap deze vreemde manier van handelen niet!

Desired solution:

Ik wil een toestel/of bedrag toegekend krijgen wat gelijk is aan mijn verzekerd bedrag, dat lijkt me niet meer dan logisch toch anders hoef ik die verzekering niet af te sluiten! Als ik een duurder product wil aanschaffen wat boven de 400.00 komt dan moet ik natuurlijk bijbetalen maar dat snap ik zelf heel goed.

Ondertussen ben ik al zo vaak mijn toestel kwijt geweest en ben het een beetje zat. Dan nog het feit dat het naar de belcompany in Delft is gestuurd en ze doodleuk in eerste instantie zeiden dat ik daar een toestel moest uitkiezen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Belcompany about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Inmiddels hebben wij contact gehad en is de klacht opgelost.

Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare

All complaints of