Complaint: Nog niet afgesloten, nu al waslijst van problemen

user-197983 on 08 September 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

1. Ik bestel online, zodra ik ook maar iets van de Digitenne-sectie selecteer en op volgende klik verdwijnt alles wat ik zojuist heb aangeklikt van Digitenne uit mijn winkelwagen, toch maar besteld omdat ik dacht dat je het daarna nog kon aanvragen.

2. KPN hierna gebeld, ze weten niets over een bestelling op mijn adres of naam, de bestelling moest dus opnieuw gedaan worden over de telefoon.

3. Aantal dagen later krijg ik van KPN 2x Digitenne binnen, na openen bleek dat ze de verkeerde ontvangers hebben geleverd (ik heb specifiek nog gezegd de ontvanger met SCART aansluiting, omdat ik namelijk geen Smartcard-reader heb, en ze leveren mij gewoon 2x Smartcard).

4. KPN opnieuw gebeld, na een half uur te horen gekregen dat ze de hele bestelling moeten annuleren,
dan de 2x Digitenne op komen halen, en dan bellen ze een week later om opnieuw via de telefoon de hele bestelling opnieuw te doen.

5. Volgende dag krijg ik brief van KPN binnen, ten 1e hebben ze mijn naam verkeerd gespeld, waarschijnlijk kunnen ze dus geen geld van de rekening halen. Ten 2e zeggen ze dat ik waarschijnlijk maar 8 Mbit/s kan behalen terwijl ik 40 Mbit/s besteld heb, verklaring? “snelheid is afhankelijk van factoren”. Volgens mij is dit wettelijk gewoon verboden om zo’n groot verschil aan te bieden, ik had hiervoor Ziggo en betaalde ik voor 60 Mbit/s en ik kreeg zelfs 63 Mbit/s!,
dus aan mij ligt het niet. Ten 3e brengen zij verzend en activatiekosten in rekening, terwijl duidelijk op de website staat dat de verzend en activatiekosten gratis zijn.

6. KPN alweer gebeld i.v.m. internetsnelheid, zij zeggen dat de snelheid gewoon klopt omdat ik dat ook besteld had, blijkbaar staat er bij hun dat ik het Instappakket heb besteld, terwijl ik het Standaardpakket echt meerdere keren heb doorgegeven, ik moet dit pakket veranderen zodra het contract in gaat (over 1 maand dus) want dat kunnen ze nu niet doen, dit betekend dus dat ik de eerste paar weken van het contract dus gigantisch langzaam internet heb. Ik heb gevraagd wat de verwachte snelheid van het 40 Mbit/s internet was van het Standaardpakket, volgens haar zou dat 16 Mbit/s zijn en dat komt omdat ik te ver van de centrale zit.

7. De dag daarop krijg ik een brief dat mijn abonnement is geannuleerd.

8. Aantal dagen later belt KPN mij (2 uur vroeger dan afgesproken, ik was aan het slapen, maar goed..), er werd mij alleen gevraagd of ik inderdaad de 2 andere kastjes wou, ik zij ja en ze hebben het aangepast, binnen een aantal dagen gaan hun mij opnieuw bellen. Sinds mijn abonnement is geannuleerd dacht ik dat ze nu gewoon het juiste pakket in 1 keer zouden kunnen bestellen, ik zat verkeerd, de medewerker kon dit niet aanpassen ook al heeft hij alles geannuleerd en opnieuw besteld.

9. KPN weer gebeld om alles op te zeggen, met de bedoeling alles online weer opnieuw te doen. De medewerker aan de telefoon wist mij over te halen dat het makkelijker is om over 1 maand te ‘upgraden’ i.p.v. annuleren, dit maar gedaan. Ze hebben mijn verkeerd gespelde naam (en ook blijkbaar email) veranderd, er is een notitie gemaakt en ik moet de 27e als alles is aangesloten bellen voor een ‘upgrade’.

Probleem: Ik ben nog niet eens aangesloten bij KPN en ik heb nu al een waslijst van problemen bij hun, ze leveren maar een derde van de beloofde 40 Mbit/s en willen daarop ook totaal geen korting geven. De daadwerkelijk internetsnelheid krijg je bij KPN pas te horen op het moment dat je al een contract bij hun afgesloten hebt.

Ziggo is in deze gemeente dominant, er is geen enkele andere provider die hoger dan 16 Mbit/s kan bieden met een redelijke prijs, behalve Ziggo, maar ja, Ziggo is waar ik nou juist vandaan kom en niet meer terug naar toe wil.

Ziggo – Internet valt laatste tijd erg vaak weg, oplichters (ander verhaal), krijgen geen extra’s zoals andere providers.
KPN – Levert maximaal 16 Mbit/s.
Telford – Is KPN, dus zelfde problemen.
XS4All – Eenmalig meer dan € 100 duurder.
Tele2 – Levert maximaal 20 Mbit/s.

Desired solution:

Eenmalige compensatie voor de problemen, en een compensatie voor de betaalde 24 Mbit/s die sowieso niet geleverd gaat worden.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about KPN Internet

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind KPN Internet to pickup complaint

All complaints of