Complaint: Bedrogen en misleid door Arke.nl

user-198019 on 09 September 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na een zoektocht op internet naar een zonvakantie ben ik terecht gekomen bij de website van Arke.nl. Ik was op zoek naar een leuk plekje in Griekenland. Uiteindelijk vond ik een hotel in Sensatori (Kreta), die probeerde ik te boeken voor 11 dagen echter ging dat niet door een technische fout in de website. Er werd aangegeven dat ik telefonisch contact op kom nemen met de klantenservice.
Op dinsdag 3 september nam ik telefonisch contact om de reis te boeken, telefonisch heb ik alles doorgenomen met de medewerkster van Arke. Ik heb aangegeven dat ik een all-inclusive verblijf wens, comfort stoelen en nog een aantal zaken gevraagd over de accommodatie.
Ik heb mij laten vertellen dat het om een directe vlucht gaat tussen Amsterdam en Heraklion, dat zou gelden voor zowel de heen- als terugreis. De tijden van de vlucht waren als volgt:
Heenreis: 14-09 van Amsterdam naar Heraklion, vertrek is om 17:05 en aankomst 23:55
Terugreis: 24-09 van Heraklion naar Amsterdam, vertrek is 23:50 en aankomst 3:00
Verder werd mij verteld dat ik gebruik kan maken van alle faciliteiten in het resort aangezien ik heb gekozen voor de all-inclusive verzorging. De totale kosten van deze reis zijn 3248,50 euro.
Het totaal bedrag kreeg ik telefonisch door waarna ik het bedrag direct heb overgemaakt.
Ik kwam er een paar dagen later achter dat Arke.nl mij enorm heeft misleid en bedrogen. Bij de laatste dag moet ik 12 uur voor mijn vlucht uitchecken, mijn all-inclusive verblijf is dan ook niet geldig voor 12 uur lang, er kan sprake zijn van een tussenstop bij Rhodos, de comfort stoelen gelden dan ook niet meer in dat geval en het kan zijn dat mijn vriendin en ik op verschillende plekken moeten zitten in het vliegtuig. Pas bij extra betaling kunnen ze daarvoor zorgen. In het hotel kan ik ook geen gebruik maken van de spa, dat ook alleen maar bij betaling. Verder bleek dat er in de kamers geen gratis WiFi aanwezig is, wat mij enorm bevreemdt bij een 5 ster hotel.
Telefonisch hebben ze mij dus misleid!
Met mijn klachten heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Ik gaf aan wat er telefonisch overeengekomen is en wat wij te horen hebben gekregen, de telefoniste geeft aan: ja maar dat heb je niet zwart op wit staan dus het is jouw woord tegen de onze en verder kan je niks tegen ons bewijzen. Ik besloot daarna naar de winkel van Arke in Zaandam te gaan. Ik ben heel onprofessioneel behandeld, er wordt geen oplossing aangeboden noch begrip getoond voor de situatie. In Zaandam weten ze bij Arke niet hoe ze fatsoenlijk met een klant kunnen omgaan, het enige wat aangeven is: We kunnen niks doen, kijk naar de algemene voorwaarden! Ik gaf aan dat ik een klacht ging indienden ook vanwege de misleiding, waarop de medewerkster reageerde: alles staat vast volgens onze algemene voorwaarden! we kunnen niks voor je betekenen. Ik vind het echt onfatsoenlijk en onvriendelijk dat ze op zo een manier omgaan met hun klanten. Uiteindelijk zou je verwachten dat ze tenminste een excuus aanbieden vanwege de duidelijke misleiding en bedrog.

Desired solution:

De telefonische beloftes nakomen:
De all-inclusive moet gelden tijdens mijn hele verblijf zoals beloofd.
Verder wil ik comfort stoelen voor de hele vlucht en ook naast mijn vriendin zitten, ook bij een tussenstop.
Geen verdere verborgen kosten achteraf!
Een excuus voor de onvriendelijk manier van de medewerkers van Arke!

Professioneel en vriendelijk omgaan met de consumenten!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 13 september telefonisch contact opgenomen. Vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of