Complaint: Excursie

user-198241 on 10 September 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Van 2 t/m 9 september zijn wij naar Malta geweest. 2 september ‘savonds kwam de hostess in het hotel voor wat uitleg etc. Tevens vertelde hij over excursies en hij adviseerde een boottrip te maken. Op donderdag was de boot afgehuurd door Arke en zou het niet zo druk zijn en alleen Nederlanders. De boottrip zou een hele dag duren, we zouden naar de Blue Lagoon varen daar aanmeren en lunchen en dan weer terug. 116 euro voor 2 personen. Allereerst bleek dat we al een uur in de bus moesten zitten om bij de boot te komen, dit was niet gemeld. Vervolgens was er amper plaats op de boot, we moesten boven op dek tegen een reling aanzitten. We vertrokken het was niet zulk mooi weer maar gelukkig wel droog. Eenmaal aangekomen bij de Blue Lagoon begon het al wat te regenen. Mede passagiers die de dag daarvoor ook naar Blue Lagoon waren geweest viel het op dat het niet druk was bij de Blue Lagoon, normaal ligt het vol met bootjes nu waren er maar een paar.Na zn 10 minuten kwam er een heuse storm opzetten. De boot was niet optijd los waardoor die met de achterkant tegen de rotsen aansloeg. Er was grote paniek. 3kwart van de passagiers stond buiten omdat het te klein binnen was. Ze stonden te roepen om zwemvesten die maar niet kwamen. Binnen viel er iemand flauw. De reisleidster van Arke zat al de tijd voor in de kajuit en deed niets. Er werd helemaal niks gezegd of gedaan, de bemanning was bezig de boot te redden. Uiteindelijk toen de boel wat rustiger was kwam de reisleidster nog eens te voorschijn. Ik snap dat zij misschien ook bang was maar ze had zich op z’n minst onder de mensen kunnen bevinden om te helpen. Zeker meer dan de helft van d passagiers was uiteindelijk ziek geworden. We zijn gelijk terug gevaren en van de boot afgestapt.Ze zij dat ze met Arke ging overleggen wat te doen omdat we geen lunch hadden gehad en omdat het veel korter geduurd had dan gepland.Ze zei dat er wel wat buitjes gezien waren op de radar maar niet de ernst ervan.Doorweekt en verkleumd van de kou kwamen we aan.
De volgende dag hebben wij het kantoor in Malta gebeld. Daar werd gezegd dat we 10 euro terug kregen voor de lunch en als we klachten hadden dat we maar een klachtenformulier met de hostess invullen. Dit hebben we gedaan. Hij benadrukte dat de verantwoording niet bij Arke lag en dat het klachtenformulier waarschijnlijk ook niet veel uit zou halen. Later in het hotel spraken we met de jongens van Blue Waves, een organisatie die ook excursies organiseert. Deze benadrukte dat hun die dag de excursies gecanceld hadden omdat het afgegeven was dat het zulk slecht weer zou worden. Ik begrijp dat het weer iets is wat niemand kan veranderen maar het onbegrip van Arke en het in gevaar brengen van de passagiers vind ik toch wel erg onbegrijpelijk.
Zaterdagavond kwamen we op de kamer en lag er een briefje dat we ons moesten melden bij de receptie. Die wisten van niks. De hostess gebeld die nam niet op. De zondag was hij in het hotel dus wij er weer naar toe. We hadden een gratis trip met dezelfde boot kunnen krijgen maar daarvoor was het nu te laat want wij gingen de maandag naar huis. Hij zei dat hij naar onze kamer gebeld had maar daar waren wij niet. Hij had ook ons mobiele nummer waar hij op had kunnen bellen maar daar was hij blijkbaar niet opgekomen.
Wij zijn 116 euro armer en een vakantiedag kwijt en dan moeten we maar blij zijn met 10 euro. Ik hoop echt dat ze hier van leren en er ook iets mee doen. Wat een onverantwoordelijk personeel!! Dit was nu een boottrip, maar wat als er eens echt iets gebeurd?! Nee voor ons geen Arke meer!

Desired solution:

Een deel van de het excursiegeld terug. Wij zijn 116 euro lichter en een vakantiedag kwijt.

Rating 1/10 star-1 (10)

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 12 september telefonisch contact opgenomen met de klant. Vriendelijke groet, Webcareteam Arke

Responded on 01 June 2024 at 19:42

Rating 1/10 star-1 (10)

Very bad

All complaints of