Complaint: Onterechte aanmaning Afterpay

user-198282 on 10 September 2013 about Afterpay in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Aanmaning ontvangen van Afterpay terwijl het bedrag op tijd is betaald. Afterpay houdt vol dat zij de betaling niet op tijd hebben ontvangen.

De uiterste betaaldatum was 13 augustus 2013.

Zelf geven zij toe in een e-mail:
“Uw betaling van het originele gefactureerde bedrag inclusief de eerste ophoging hebben wij ontvangen op 30 augustus 2013. Op 30 augustus 2013 hebben wij u een aanvullende herinnering verstuurd waarin administratiekosten ad 12,50 in rekening zijn gebracht.”

Verderop in de brief zeggen zij echter dat er niet op tijd is betaald. Zelfs in de herinneringsfactuur staat aangegeven dat het bedrag reeds is betaald.

Logischerwijs wordt een herinnering pas verstuurd op het moment dat de betalingstermijn is verstreken.

Inmiddels meerdere verzoeken bij After Pay neergelegd maar geen reactie meer ontvangen. Inmiddels heb ik de rekening maar betaald wederom binnen de gestelde termijn zodat de kosten niet te hoog oplopen. Het zou mij niet verbazen dat er een derde aanmaning wordt verstuurd. To be continued…

* Opvallend is dat bijna alle klachten op deze site lijken opgelost door Afterpay met hetzelfde geautomatiseerde antwoord. Zij hebben geprobeerd in contact te komen maar helaas is dat niet gelukt. Service staat hoog in het vaandel dus bel naar de klantenservice. Dit soort reacties zijn natuurlijk geen oplossingen!

Desired solution:

- Terugstorting van de onterecht in rekening gebrachte administratiekosten
- Excuses vanuit Afterpay
- Uiteraard wens ik geen extra aanmaningen meer te ontvangen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Afterpay about your complaint

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Foutje - De uiterste betaaldatum was 30 augustus 2013!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Afterpay to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Afterpay

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Afterpay

Afterpay

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Op 13 september 2013 het dossier nogmaals doorgekeken en gevonden dat de klant gelijk heeft. Wij zullen zo spoedig mogelijk het bedrag van € 12,50 aan de klant terug storten, dit via email aan de klant doorgegeven

All complaints of