My complaint:
Aanmaning ontvangen van Afterpay terwijl het bedrag op tijd is betaald. Afterpay houdt vol dat zij de betaling niet op tijd hebben ontvangen.
De uiterste betaaldatum was 13 augustus 2013.
Zelf geven zij toe in een e-mail:
“Uw betaling van het originele gefactureerde bedrag inclusief de eerste ophoging hebben wij ontvangen op 30 augustus 2013. Op 30 augustus 2013 hebben wij u een aanvullende herinnering verstuurd waarin administratiekosten ad 12,50 in rekening zijn gebracht.”
Verderop in de brief zeggen zij echter dat er niet op tijd is betaald. Zelfs in de herinneringsfactuur staat aangegeven dat het bedrag reeds is betaald.
Logischerwijs wordt een herinnering pas verstuurd op het moment dat de betalingstermijn is verstreken.
Inmiddels meerdere verzoeken bij After Pay neergelegd maar geen reactie meer ontvangen. Inmiddels heb ik de rekening maar betaald wederom binnen de gestelde termijn zodat de kosten niet te hoog oplopen. Het zou mij niet verbazen dat er een derde aanmaning wordt verstuurd. To be continued…
* Opvallend is dat bijna alle klachten op deze site lijken opgelost door Afterpay met hetzelfde geautomatiseerde antwoord. Zij hebben geprobeerd in contact te komen maar helaas is dat niet gelukt. Service staat hoog in het vaandel dus bel naar de klantenservice. Dit soort reacties zijn natuurlijk geen oplossingen!
Desired solution:
- Terugstorting van de onterecht in rekening gebrachte administratiekosten
- Excuses vanuit Afterpay
- Uiteraard wens ik geen extra aanmaningen meer te ontvangen