Complaint: Misleiding, onbereikbaar zijn, versturen van contractvoorstel na afkoelperiode

user-3100 on 23 November 2009 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

EnergieDirect geeft zich uit voor de klantenservice van De Consumentenbond, die een actie voert om mensen te helpen kiezen voor een goedkope leverancier. Na opgave van je maandtermijn en verbruik rekenen ze je voor dat je bij hun veel goedkoper uit bent. Ze stellen je voor vergelijkende overzichten te sturen en vast een voorstel van EnergieDirect, waar je met 1 emailtje of gratis telefoontje weer vanaf kunt. Op 28 oktober ontving ik een contractbevestiging per email. Toen ik zag, dat ze euro 365,- vastrecht per jaar vragen heb ik alleen al om die reden per mail van 3 november ervan afgezien. Hun schriftelijke contractbevestiging kwam pas na de afkoelperiode binnen. Hier heb ik niet op gereageerd, ook omdat je 10 cent per minuut moest betalen. De andere optie: hun contactformulier bleek niet te openen, wat ik ook probeerde. Nu blijkt, dat ze mijn huidige leverancier vertellen, dat ze het contract overnemen. Ze zouden mijn emails niet ontvangen hebben en gaan opzegvergoeding eisen, euro 150,- wellicht.
Dit is toch allemaal pure oplichting!!!

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Enige tijd geleden plaatste u op deze site een klacht over energie:direct. Via deze weg wil ik u bedanken voor het kenbaar maken van uw ervaringen, maar vooral bied ik u namens energie:direct mijn excuses aan.

Persoonlijk vind ik het erg vervelend dat u energie:direct als dermate negatief heeft ervaren. Ik wil u dan ook graag laten zien dat we een bedrijf zijn dat voortdurend verbeterd en dat we ook werkelijk iets doen met klachten.

Uw ervaringen passen niet bij onze hoge standaard eisen van klantwerving. We willen dat klanten bewust zelf kiezen voor energie:direct. Daarom zijn we sinds enkele maanden gestopt met het willekeurig bellen van mogelijke klanten. Daarnaast zijn we bezig met het afschalen van de verkoop van deur tot deur. Ook hebben we een nieuwe website waarbij we iedereen wegwijs willen maken in de energiewereld. Het contactformulier is hierbij uiteraard ook vernieuwd.

In uw klacht geeft u aan dat het vastrecht 365,00 euro per jaar bedraagt. Dat is niet juist. Het vastrecht op onze variabele prijs contract is 4,75 euro per maand per product.

Tot slot nodig ik u graag uit om een kijkje te nemen op onze vernieuwde website. Mocht u in de toekomst toch geïnteresseerd zijn in een contract bij energie:direct , dan vind u daar de juiste informatie.

Jochem van energie:direct

All complaints of