Complaint: klacht

user-3111 on 23 November 2009 about Mobilion in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In een onopllettend moment, ben ik ingegaan op het invullen van mijn mobiele nummer op een site die ik me niet eens herinner(blijkt achteraf Mobilion te zijn). Wie schetst mijn verbazing dat ik kortgeleden zag dat mijn telefoonrekening in oktober (en november) ineens flink omhoog bleek te zijn gegaan.
Bij navraag bij Vodafone kon men mij vertellen dat ik steeds SMS berichtjes zou ontvangen. Die heb ik echter nooit gehad, maar volgens Vodafone worden ze wel afgeleverd. Valt hier nog iets aan te doen?

Message from

14 years ago - Ik vind het erg jammer om te horen dat u te maken krijgt met kosten waar u niet op zit te wachten. Voor de duidelijk zal ik echter aangeven wat de rol van Mobillion hierin is. Mobillion is een tussenpartij tussen de aanbieder van de dienst en telecombedrijven zoals Vodafone, KPN, T-Mobile etc.Vandaar dat u onze naam op uw rekening ziet. Wij zijn te vergelijken met bijvoorbeeld het bedrijf Interpay dat pinbetaling technisch regelt maar niet de leverancier is van het product dat via een pinpas wordt betaald. Een soortgelijke rol vervult Mobillion voor SMS betalingen. Wij zijn dus niet verantwoordelijk voor de inhoud van de sms berichten van de sms dienst die u ontvangt. Wel zien we erop toe dat de aanbieder van de dienst zich houdt aan de regels die zijn opgesteld, de zogenaamde SMS Gedragscode. Als deze regels worden geschonden dan geven we dit door aan de dienst aanbieder. Ik wil u echter wel helpen. U kunt op http://www.smsgedragscode.nl de vier cijfers van de afzender (bijvoorbeeld 4466) invoeren en inzien wie de dienstaanbieder is en deze partij benaderen. Als u denkt dat u vastzit aan een abonnement kunt u STOP sms’en naar het viercijferige nummer. Als u in de toekomst wilt voorkomen dat u met uw telefoonnummer voor een betaalde sms dienst abonneert dan kunt u dit instellen op http://www.smsdienstenfilter.nl. Hier kunt u uw telefoon voor deze diensten op een makkelijke wijze blokkeren. Mobillion heeft dit SMS dienstenfilter ontwikkeld om te voorkomen dat mensen te maken krijgen met ongewenste kosten. Ik hoop dat ik u hiermee geholpen heb. Voor verdere vragen kunt u een e-mail sturen naar smsvragen@mobillion.nl Met vriendelijke groeten, Medewerker Mobillion

Comment by poster of the complaint

14 years ago - Ik ben geheel verbaasd dat mijn klacht opgelost zou zijn. Naar mijn gevoel is er niets gebeurd. Waar moet ik zoeken naar de oplossing of hoe zou ik moeten weten wat de oplossing is? Bovendien blijkt mijn klacht van de site verdwenen. Hocus pocus?

All complaints of