Complaint: incasso bureau

welkom01 on 24 November 2009 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na een lange lijdensweg met onterechte facturen en onjuiste bedragen, Wacht ik netjes de correctie rekening af. Krijg ik direkt daarna een brief van Intrum Justitia, kan ik nog eens €300,– erbij gaan betalen, geen briefje van de NEM, voor een betalingsregeling, moet nu een lening aanvragen om dat alles te kunnen betalen, Intrum Justitia weigert elke vorm van betalingsregeling. Dank u wel NEM

Message from

14 years ago - In principe heeft de NEM de opdracht gegeven aan het incassobureau. (in dit geval Intrum Justitia). Wanneer u er vrijwel zeker van bent dat de incasso onterecht is en/ of dat u een regeling heeft getroffen met de NEM, dan kunt u dit overleggen aan het incassobureau. Wanneer er sprake is van verkeerde facturen, dan is er (mogelijk) sprake van laakbaar gedrag aan de kant van de NEM. Wat u kunt doen in dit geval is contact opnemen met de NEM en deze kwestie voorleggen. Leg de situatie ook uit. Neem vervolgens contact op met Intrum Justitia, dat zij (als incassobureau) verplicht zijn om een kwaliteitskeuring te doen. Neem altijd in acht, dat een Incassobureau geen enkele bevoegdheid heeft. Dit heeft een gerechtsdeurwaarder wel, mits hierbij tussenkomst van de rechter is geweest. Kortom: - Neem contact op met de NEM en vraag of uw regeling geldt en of zij dit kunnen bevestigen; - Neem vervolgens contact op met het incassobureau betreffende deze regeling; Is deze regeling er niet, kunt u zich ten alle tijden beroepen op uw beslagvrije voet. Hoewel een incassobureau hier doorgaans geen rekening mee wilt houden, zijn zij dit wettelijk verplicht. Ik hoop dat u hier iets mee kan? Met vriendelijke groet, ICT-JUSTITIA.NL

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by NLE

All complaints of