Complaint: Geen aanmaning wel meteen boete

user-199638 on 17 September 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De jaarafrekening viel erg hoog uit 800 euro bij betalen hier heb ik me prima aan gehouden maar deze maan was ik een week later met de voor laatste aflossing en meteen een boete van 40 euro terwijl ik al betaald had.
Men schreef in de mail dat men mij verschillende keren benaderd heeft. Ik ben nooit benaderd, heb nooit een aanmaning gehad en dan nu zon intimiderende mail!!

Desired solution:

Excuses en dan betaal ik gewoon de kaatste termijn en is het klaar, als zedig niet goed oplossen wil ik mijn contract aap opzeggen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste jeddiK24, Uit je gegevens in onze administratie zie ik dat je vandaag al contact hebt gehad met de betreffende afdeling. Het bleek dat je e-mailadres bij ons niet correct was. Daarom zul je geen herinneringen hebben ontvangen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om te zorgen dat de gegevens bij ons juist zijn. Daarnaast hebben we aangegeven dat we graag een betaalbewijs van je ontvangen. Als we dit betaalbewijs hebben ontvangen gaan we kijken welke acties we kunnen ondernemen. Op dit moment laat ik de klacht nog even voor je open staan. Mochten we het betaalbewijs niet binnen 14 kalenderdagen ontvangen dan zullen we de klacht sluiten. Groetjes, Ralf

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Responded on 14 October 2013 at 18:51

Helemaal niet opgelost ze dwingen je te betalen zonder rekening met de situatie te houden dat internet tijdelijk niet werkte
Ze sturen geen brieven geen telefoon niets! Ben erg ontevreden raad niemand aan met hun in zee te gaan slechte service! Niet klantgericht!

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste jeddiK24,

In onze administratie kan ik zien dat je inmiddels contact op hebt genomen met het betalingsbewijs. Daaruit is gebleken dat het bedrag te laat door ons ontvangen was.

Inmiddels hebben we het totaalbedrag inclusief de incassokosten van je ontvangen. Op dit moment is er geen sprake meer van een achterstand bij energiedirect.nl. Zoals we eerder uit hebben gelegd waren de incassokosten terecht.

Omdat je hier geen reactie meer hebt geplaatst beschouw ik de klacht als opgelost.

Met vriendelijke groet,
Ralf
energiedirect.nl

All complaints of