Complaint: Misdrijf gepleegd via telefoon met ideal

user-199842 on 18 September 2013 about docdata payments in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Dinsdag 3 september om 19.15 werd mijn moeder gebeld door een “medewerker” van rabobank. Althans dat vermelde ze. Vervolgens moest mijn moeder verschillende keren een aantal nummers opnoemen die op haar random reader te voorschijn kwamen. Tijdens dat gesprek van bijna een half uur heeft mijn moeder verschillende keren vermeld dat ze het niet vertrouwde en het niet wou!! De “medewerker” las toen een aantal gegevens op van ons thuis waardoor mijn moeder weer een beetje terug keerde. Met lood in haar schoenen is ze toch door gegaan met de nummers oplezen die te voorschijn kwamen nadat ze haar eigen bankpas in de random reader stopte. DIT IS EEN MISDRIJF GEWEEST!!!! Nadat ze dat gedaan had werd van haar eigen rekening meer dan 500 euro afgeschreven. Van mij zelf (zoon) meer dan 400 euro. En van mijn broertje en zusje bij elkaar een bedrag van 230 euro.
Al hebben we bijna niets te makken en hebben we een tijd geleefd van mijn rekenings nummer. zouden we graag ons geld terug gestort willen krijgen. Ook al heeft mijn moeder dit zelf gedaan maar onder dwang van de desbetreffende medewerker.

Desired solution:

Ik zou graag willen weten naar welk rekenings nummer dit is over gemaakt via jullie. En als dat bekend is, ook graag willen weten of dit vaker is voorgekomen naar dat rekenings nummer. Daarnaast zou ik het erg op prijs stellen als er enige moeite word gedaan naar het terug halen van het gestolen geld. Samen met mijn moeder heb ik al aangifte gedaan bij politie oost-brabant te Boxtel. En langs de bank geweest. maar die moeten wachten op verder verslag.

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen want wij zijn ten einde raad!

Met vriendelijke groeten,

Ina en Paul Koppen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to docdata payments about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by docdata payments

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by docdata payments

docdata payments

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Docdata Payments handelt het betalingsverkeer af voor een groot aantal webwinkels. Na het afhandelen van de betaling laten wij de webwinkel weten dat er betaald is en storten wij het geld op de bankrekening van de webwinkel. Wij leveren zelf de bestelde producten of diensten niet uit.

Wij hebben de contact gegevens van de desbetreffende webshop naar de klant gestuurd zodat de machtiging bij hen opgezegd kan worden.

All complaints of