Complaint: Weinig behulpzaam bij verkoop huis met grote restuschuld

user-200187 on 20 September 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

1 augustus 2013 heb ik, samen met mijn ex-partner, een huis verkocht met een restschuld van bijna 70.000 euro. Het huis stond al ruim 4 jaar in de verkoop, mijn ex woonde er nog. Ikzelf ben een nieuw leven begonnen in een nieuwe stad. Door de huizenmarkt en tegenwerking van mijn ex (hij wilde niet zakken met de prijs) hebben we het uiteindelijk toch kunnen verkopen in de veronderstelling dat we (gedeeltelijke) kwijtschelding konden verwachten van de NHG. Over de kwijtschelding is nog steeds onduidelijkheid gezien zij regels hebben aangepast. Ik ben al ruime tijd weg uit het huis maar verdien meer dan mijn ex, daarom vindt de NHG dat ik best in het huis had kunnen blijven wonen volgens nieuwe berekeningen. Dit kwam nogal als een schok, weer in dat huis wonen was voor mij geen optie gezien het nieuwe leven dat ik met een andere partner in een nieuwe stad heb opgebouwd.
Ik heb meerdere malen contact gehad met de SNS (bijzonder beheer), zij hebben mij steeds doorverwezen naar NHG. MAar bij NHG kwam ik ook niet veel verder. Ik voelde mij aan mijn lot overgelaten, ik had geen idee wat te doen. Toch besloten het huis te verkopen op hoop van zegen dat NHG misschien een gedeelte zou willen kwijtschelden, deze restschuld heeft verstrekkende gevolgen voor mijn toekomst (kinderen krijgen en dergelijke, verhuizen). Bovendien heeft dit hele gedoe een zwaar negatief effect op mijn dagelijks functioneren gehad. Ik ben van mening dat de SNS flink tekort is geschoten, zij hebben medegedeeld dat er een restschuld over zou blijven en daarna hield het op. Ik heb gevraagd om een contactpersoon maar hier werkten zij niet mee is mij verteld. Ik had graag gezien dat er met mij, mijn ex, de SNS en NHG samen naar een oplossing werd gezocht. Nu is het mijn probleem gemaakt en moest ik het zelf maar uitzoeken, althans, zo voelt het.

Desired solution:

Dat de SNS laat zien hierin tekort te hebben geschoten, je kunt als bank je klant niet zo aan haar lot overlaten in kwesties als deze. Het gaat om heel veel geld met grote gevolgen voor de toekomst. Het kan gevolgen hebben voor het afsluiten van een abonnement, verhuizen kan ik de komende jaren niet. Ik vind dit heel oneerlijk aangezien ik een hardwerkende verpleegkundige ben en altijd netjes mijn rekeningen betaal, ik kan niet rood staan en heb verder geen schulden.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from SNS Bank

11 years ago - Beste Christienoudbier, We begrijpen dat je in een erg vervelende situatie bent terecht gekomen. Als je je persoonlijke gegevens mailt naar wecare@sns.nl, gaan we kijken wat we voor je kunnen betekenen. Met vriendelijke groet, Tineke SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Hallo Tineke, Heb geprobeerd te mailen maar krijg een foutmelding! Is wecare@sns.nl het juiste mailadres? Mvg, Christien Oudbier

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent reminder to SNS Bank to pickup complaint

Message from SNS Bank

10 years ago - Beste Christien, Excuses. Het juiste emailadres is webcare@sns.nl. We zien je mailtje tegemoet. Met vriendelijk groet, Tineke SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Nu heb ik een bericht gehad dat er niets met de klacht gedaan wordt én dat de klacht in behandeling is genomen. .. hoe zit dit?

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that SNS Bank posted

Responded on 30 September 2013 at 13:02

Dit is geen oplossing. Helaas wordt er weer doorverwezen naar NHG. Het zou fijn zijn als zij in de toekomst beter met hun klanten om zouden gaan in dergelijke situaties. Neem een voorbeeld aan ABN, zij hebben een pagina gewijd aan verkoop met restschuld. Dat maakt het al overzichtelijker. Ik geloof niet dat de SNS mijn klacht begrepen heeft.

Message from SNS Bank

10 years ago - Beste Christien, Mijn collega heeft je onlangs onderstaande e-mail verstuurd. We adviseren contact op te nemen met het NHG, zij kunnen je mogelijk verder helpen. We begrijpen dat het een erg vervelende situatie is. Daarom hebben we de kwestie besproken met de afdelingen Klachtenmanagement en Beroepszaken. Ze geven aan dat dit helaas echt met de regelgeving van NHG te maken heeft. We begrijpen dat niet het antwoord is waar je op hoopt. Helaas kunnen we hier niet meer in betekenen.

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Christien,

Mijn collega heeft je onlangs onderstaande e-mail verstuurd.
We adviseren contact op te nemen met het NHG, zij kunnen je mogelijk verder helpen.

We begrijpen dat het een erg vervelende situatie is. Daarom hebben we de kwestie besproken met de afdelingen Klachtenmanagement en Beroepszaken.

Ze geven aan dat dit helaas echt met de regelgeving van NHG te maken heeft.

We begrijpen dat niet het antwoord is waar je op hoopt. Helaas kunnen we hier niet meer in betekenen.

All complaints of