Complaint: ten onrechte gefactureerde internetdata buiten de bundel

user-200271 on 20 September 2013 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na tweemaal telefonisch contact met youfone werd eindelijk mijn simonly kaart op 29 augustus geleverd (4 dagen na afgesproken datum.Op 30 augustus heb ik mijn nieuwe simkaart geactiveerd (50 belmin/sms, 1000Mb data. Volgens telefonische info van youfone op 30 augustus om 0.03uur ‘s nachts. Terwijl ik dat later overdag heb gedaan, mogelijk om 12.03 uur ‘s middags, dat weet ik niet meer. Zonder dat ik mijn toestel heb gebruikt werd er ‘s nachts op 30 augustus tussen 1.15 en 3.00 uur in totaal 200 Mb data verbruikt. Hierdoor kwam ik ca. 150 Mb boven mijn bundel en moet ik nu 15 euro bij betalen.
Bij andere providers (Vodafone en T-Mobile) heb ik nooit dergelijke problemen gehad.
2.Zet mijn telefoon altijd op wifimodus, indien wifi aanwezig is, b.v. thuis (ook GPS is uitgeschakeld).Gebeld met youfone. Daar werd mij verteld dat wanneer het wifisignaal uitvalt ik dan weer automatisch verbonden ben met het mobiele netwerk (m.i. niet mogelijk).Dit is nieuw voor mij. Hier heeft youfone mij vooraf niet over geïnformeerd (wettelijke zorgplicht?). Ook bij andere providers nooit bij de hand gehad.

Desired solution:

Ik wil gewoon het abonnementsgeld betalen a 12 euro per maand. Dus het teveel gefactureerde over augustus gecrediteerd bij volgende factuur. Ook de ten onrechte bijgepluste BTW, waar ik telefonisch contact over heb gehad, wordt dan gecrediteerd.
N.B. voor september kan ik in de lopende kosten zien dat de internetbundel van 1000 Mb alweer verbruikt is.
Ik vertrouw deze provider niet.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Youfone.nl about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent reminder to Youfone.nl to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that Youfone.nl posted

Responded on 23 September 2013 at 19:13

Ik ben niet accoord met de oplossing.
Mijn simkaart werd op 30 augustus om 0.03 geactiveerd. Gezien de vorige contacten en correspondentie met Youfone verwacht ik dat het volgende is gebeurd. In eerste instantie verzocht ik om nummerbehoud. Dit kon echter niet meer Mijn abonnement met nieuw telefoonnummer zou 28 augustus ingaan. Op 27 augustus nog steeds geen simkaart ontvangen. Klantenservice vertelde mij dat er geen bericht was ontvangen dat nummerbehoud niet akkoord was. Alsnog in orde gemaakt en 29 augustus ontving ik de simkaart. Omdat er eerst sprake is geweest van nummerbehoud heb ik sterk het vermoeden dat de simkaart 's nacht op 30 augustus om 0.03 automatisch is geactiveerd. Zie onderstaande mail

Van:
Datum: 30 augustus 2013 00:03
Onderwerp: Simkaart actief
Aan:

Geachte heer Leusink,

Hierbij laten we je weten dat je simkaart geactiveerd is. De simkaart is nu gereed voor gebruik en wij wensen je veel belplezier.

Voor meer vragen en antwoorden kunt je terecht op onze website www.youfone.nl/vragen

Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Team Youfone

Mogelijk stond mijn telefoon toen aan

Ik blijf bij de gewenste bovenstaande oplossing

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Nadat de simkaart is geactiveerd heeft er dataverbruik plaatsgevonden. Klant aangeraden om bij de instellingen de 3G uit te schakelen zodat het toestel hier niet automatisch verbinding meer mee maakt. Dubbel in rekening gebrachte btw wordt gecrediteerd op de eerstvolgende factuur. Hierover is al contact geweest met de klantenservice.

All complaints of