Complaint: KPN incasseert geld voor internetsnelheid die niet geleverd kan worden en lost het niet op

user-201136 on 25 September 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ons Internet plus bellen premium abonnement zou tussen 40 en 80mb per seconde downloadsnelheid moeten hebben. Bij meting blijkt dit 13 Mb te zijn. KPN helpdesk geeft aan dat een hogere snelheid niet mogelijk is met onze oude ADSL aansluiting. KPN heeft vanwege de kosten bewust nagelaten de aansluiting aan te passen aan de hogere beloofde snelheid. Dat geeft de helpdeskmedewerker toe.
De aanpassing van de aansluiting komt niet voor elkaar: De zeer goedwillende monteur is net die dag begonnen voor KPN. Hij heeft nog geen gereedschappen meegekregen en moet die dus van ons lenen. Hij heeft echter ook geen materialen meegekregen die nodig zijn om onze hoofdaansluiting aan te passen aan de hogere snelheid (VDSL aansluiting).
De omzetting had op de centrale voorbereid moeten zijn. Ook dit blijkt nagelaten te zijn. De monteur gaat dit alsnog doen. Daarbij blijkt de afstand tot de centrale onnodig lang te zijn vanwege een kapotte poort. Ook dat lost de monteur op. Dan moet er ook nog een aanpassing gedaan worden in een aansluitkast in de straat. Dat lukt niet omdat het slot van de kast kapot is. Daardoor benutten we nu maar 1 van de twee lijnen en is de snelheid nog maar 20Mb. Dit probleem met de kast zou binnen 24 uur opgelost zijn maar is enkele dagen later nog niet gebeurd.
Over een en ander is ongeveer een maand terug een klachtenbrief gestuurd naar de KPN. Hierop is nog geen enkele reactie gekomen.
80mb per seconde blijkt überhaupt niet haalbaar te zijn. De helpdesk geeft aan dat 55Mb ter plaatse het maximum is. De monteur geeft aan dat feitelijk niet meer dan 45Mb per seconden gehaald kan worden.

Desired solution:

1) KPN moet de aansluiting technisch in orde maken zodat we eindelijk over 2 lijnen beschikken en onze downloadsnelheid op 45Mb per seconden komt.
2) KPN moet een redelijk deel van het abonnementsgeld dat men jarenlang ten onrechte heeft geïncasseerd terugbetalen. Feitelijk haalden wij maar 16% van de capaciteit die in het abonnement beloofd wordt.
3) KPN moet binnen een redelijke termijn reageren op onze klachtenbrief.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about KPN Internet

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind KPN Internet to pickup complaint

All complaints of