Complaint: eindafrekening Nl energie betaald, Nem wil nogmaals innen via rechter

Optimiste on 25 September 2013 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De Nederlandse energiemaatschappij heeft hoog voorschot in rekening gebracht en deze zonder toestemming tussentijds verhoogt. Ook beginstanden klopten niet (naar hun eigen voordeel). Overeenkomst overgezet naar andere energieleverancier en de eindafrekening van de Nederlandse energiemaatschappij (NL-energie) direct betaald. Vervolgens veel telefoontjes van Intrum Justitia. En na 1,5 jaar rechtzaak. Ik kon aantonen dat alles keurig betaald is, maar rechter heeft NL-energie wel in gelijk gesteld…de hoofdsom is zelfs hoger dan de hoofdsom waar het om gaat.Alleen zijn ze ervan uitgegaan dat het overgemaakte geld betrekking had op een ander perceel, terwijl van dat perceel de eindafrekening nog niet binnen was. Bovendien heb ik per mail bij de afdeling klachten aangegeven dat ik de gelden van de eindafrekening had betaald.

Desired solution:

Dat de zaak blijft rusten! De Nederlandse energiemaatschappij (NL-energie) heeft zijn centen en ze hebben dit ook bevestigd.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to NLE about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from NLE

10 years ago - Beste Optimiste, Wij zullen uw klacht over de eindnota in behandeling nemen. Op korte termijn zullen wij contact met u opnemen over de vervolgstappen. Met vriendelijke groet, Team Klachtafhandeling Klantenservice NLE

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from NLE

10 years ago - Beste Optimiste, Naar aanleiding van het telefonisch contact op 26 september 2013 heeft de Juridische afdeling aan u bevestigd dat de vordering is afgewezen en dat wij niet op uw verzoek voor een coulance regeling in zullen gaan. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team Klachtafhandeling Klantenservice NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Team Klachtafhandeling en Juridische Zaken hebben op 26 september 2013 telefonisch contact met de klant opgenomen. De vordering is kwijtgescholden. Klant wenst een coulance regeling vanwege de proceskosten. Dit is in de vonnis afgewezen door de kantonrechter.

All complaints of