Complaint: paket zomaar teruggestuurd

user-201669 on 29 September 2013 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Een maand geleden is er een pakje bij mij geprobeerd te bezorgen met als afzender Deutsche Post. Er is keurig een kaartje door ge bus gegooid, dat de zending opnieuw aangeboden zou worden, of dat ik via internet kon regelen dat ik het op het depot op kan halen. Dat was op een dinsdag. Aangezien ik pas in het weekend daarna weer thuis was, had ik blijkbaar ook de 2e poging gemist. Maar vreemd was wel dat voor de 2e poging geen briefje door de bus is gegooid. Ik heb dus dan op de website geprobeerd om de code in te voeren, maar kreeg de mededeling dat die niet bekend is. Ik heb dan een mail gestuurd met de vraag, wat er met mijn pakketje aan de hand is. Na 3 dagen kreeg ik een keer reactie: “Dat pakket is teruggestuurd, omdat u verhuisd bent.U moet maar contact met de afzender opnemen”
Nu ben ik helemaal niet verhuisd, maar met de verhuizing bezig ( 01.10.2013 is de officiële dag. Weer een mail naar selectvracht hoe dat kan dat een pakket na 1 afleverpoging gelijk weer retour wordt gestuurd en dan zonder de kans te geven het elders op te halen. Dis was de reactie van selectvracht: Geachte mevrouw Wilkens

Wij vinden dit erg vervelend voor u.
Wij krijgen namelijk een opdracht om het pakket op dit adres te bezorgen.
Ook krijgen wij te horen dat u niet meer op dit adres woont en dan moeten we het pakket terug sturen naar de afzender.

Wilt u het pakket alsnog ontvangen dan afviseren wij u om contact op te nemen met de afzender en het juiste adres door te geven.
Adres wijzigingen mogen wij nooit toepassen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Selektvracht.

Het was het juiste adres en selectvracht heeft wel een adreswijziging doorgevoerd. Dan wel niet van mij maar van buren die zeggen dat ik er niet meer woon.
Na nog een reactie van mijn kant met de eis om excuses en vergoeding van evt extra kosten werd er niet meer gereageerd.
Nu kreeg ik een mail van de afzender dat het pakket na 1 maand nog niet weer retour is gekomen…. Het is een kado voor het 60 jarig huwelijk van mijn ouders en de tijd begint nu te dringen. Ik moet dus nu dubbele kosten gaan maken en het kado nog een keer bestellen en betalen.

Desired solution:

Erkenning door Selectvracht dat ze niet juist en zorgvuldig hebben gehandeld en vergoeding van de gemaakte kosten.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Selektvracht

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Selektvracht to pickup complaint

All complaints of