Complaint: klachten youfone

user-202101 on 01 October 2013 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een aantal klachten die ik hieronder ga opsommen.
– In maart 2013 was mijn simkaart geblokkeerd, naar aanleiding hiervan heb ik contact opgenomen met Youfone. Ik heb gevraagd mijn simkaart te activeren, daarnaast heb ik haar gevraagd of ze tegelijkertijd mijn nummer kon wijzigen. Na een aantal nummers geprobeerd te hebben lukte het uiteindelijk om de nieuwe nummer aan mijn simkaart te koppelen. De medewerkster gaf aan dat er wellicht problemen kunnen zijn omdat ze een aantal nummers probeerde, in dat geval zou ik contact met hen moeten opnemen.
Op de daaropvolgende factuur was het inderdaad misgegaan, ik moest voor 3 abonnementen betalen namelijk: mijn oude nummer, de nieuwe nummer en het nummer dat niet wilde werken tijdens de nummerwijziging.
Onder deze 3 abonnementen werd een internetbundel, een belminutenbundel en een sms bundel gerekend terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik geen sms bundel wilde. Dit leidde tot maandelijkse rekeningen van rond de 100 euro. Ik heb hierover meerdere malen contact met ze opgenomen en telkens werd mij beloofd dit te regelen, echter zonder resultaat.
Afgelopen augustus had ik weer contact met ze opgenomen, ze zouden de bedragen die ik tegoed heb, verrekenen. De factuur van sptember was weer fout want ze hadden weer 3 abonnementen in rekening gebracht. Dit is nog steeds niet opgelost.

– Afgelopen week heb ik een aanmaning gehad omdat ik een bedrag van 13 euro niet zou hebben betaald. Ik heb hierover contact met ze opgenomen, het zou gaan om een factuur van juli 2012 terwijl. Het was raar dat ik een openstaande factuur had omdat de abonnementskosten via automatische incasso worden geïncasseerd, daarom heb ik voor de zekerheid mijn bankrekening gecontroleerd en alles bleek netjes te zijn betaald.

– Ik heb destijds bij dezelfde medewerkster melding gemaakt dat ik geen smsbundel wil en dat het er toch weer bij mijn abonnement staat. Dit was zo opgelost volgens de medewerkster, ze vroeg of ze dat gelijk voor me mocht regelen, ik vond het prima. Achteraf zag ik dat hierdoor mijn abonnement op 1-10-2013 ingaat met een looptijd van 2 jaar.

– Gisteren kon ik niet meer bellen en gebeld worden, ik dacht dat er een storing was of iets dergelijks. Vandaag heb ik weer gebeld en na lang wachten, bleek dat ze mij hadden afgesloten omdat ik de factuur van 13 euro niet had betaald. De factuur bleek niet van juli 2012 te zijn maar van juli 2013, volgens mijn bankafschrift zijn de abonnementskosten geïncasseerd.

– Met betrekking tot de afsluiting werd ik doorverbonden en na ongeveer 1 uur wachten heb ik de hoop opgegeven en mij tot klacht.nl gewend.

Desired solution:

Ik ben de handelwijze van youfone zat.
- Ten eerste wil ik dat ze het tegoed dat ik bij ze heb, op mijn rekening storten. Ik heb maar 1 belbundel en 1 internetbundel, alles wat te veel is betaald zie ik graag teruggestort op mijn rekening.

- Ten tweede wil ik na dit alles meegemaakt te hebben, dat mijn abonnement per direct wordt beëindigd.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Youfone.nl about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that Youfone.nl posted

Responded on 21 October 2013 at 13:32

Ik heb even gewacht om te kijken of Youfone de beloftes zou nakomen. Tot nu toe heeft youfone niets waar gemaakt, behalve dat de blokkade is opgeheven. De factuur van september bevat nog steeds drie bel abonnementen, 3 internet abonnementen en 1 sms bundel. Youfone heeft het nog steeds niets opgelost. De beste oplossing is volgens mij om de geïncasseerde bedragen te storneren.

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

N.a.v. het contact is de creditering doorgezet naar de financiele afdeling. Het probleem betreffende de 3 telefoonnummers is reeds doorgezet naar de technische afdeling en wordt opgepakt. De blokkade is reeds verwijderd van de simkaart en de startdatum in de My Youfone omgeving wordt aangepast. Het is nog niet mogelijk om het abonnement te beeindigen gezien de einddatum van het abonnement te ver in de toekomst ligt.

All complaints of