Complaint: jaarnota in 6 termijnen

user-203455 on 06 October 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

ik heb de jaar nota gehad ik zit best al lang bij energie direct, ik ben zo geschrokken ik ben verleden jaar verhuist, en ik heb nooit zoveel hebben moeten bij betalen op z’n hoogst 100 euro. Ik heb nu een bedrag van bijbetalen van 1600 euro!! moet ik dat in 6 termijnen betalen! 276 euro per plus m’n gewone betaling zit ik op 410 euro, ik hou niks meer over om te eten en ik lieg er niet om. Ik heb een WAO uitkering, m’n man een wswbaan die is gehandicapt heeft een miniuminkomen, wij houden per maand precies over 315 euro om te eten, dus als ik 276 euro moet betalen houd ik niks meer over om te leven, kan het AUB AUB AUB in meerdere termijnen!

Desired solution:

Ik zou het heel graag in 10 termijnen willen betalen dan kunnen we tenminste nog eten halen anders moet ik naar de voedselbank ik meen het. mijn klantnr. is 439710

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Evelien,

Toevallig heb ik je de eerste keer hier ook over gesproken, ik heb alles voor je geprobeerd om een regeling voor elkaar te krijgen met meer dan 6 termijnen. Dit is echt niet mogelijk.

Je maandbedrag(dat los staat van de betalingsregeling) heb ik de vorige keer al voor je aangepast naar € 130,- Dit om ervoor te zorgen dat je per maand wat meer ruimte hebt. Ik heb je uitgelegd dat dit maandbedrag voor het verbruik wat je nu hebt eigenlijk te laag is. Zodra de betalingsregeling is afbetaald is het belangrijk dat dit maandbedrag weer omhoog gaat. Laat je dit dan ook aan ons weten?

Ook heb ik ervoor gezorgd dat de betalingsregeling die normaal gesproken € 25,- kost voor jou kosteloos is. Dit heb ik in ons eerste gesprek van 4 oktober 2013 al voor je aangevraagd.

We hebben net afgesproken dat ik de klacht op opgelost zet. Ik heb je uitgelegd hoe je de betalingsregeling kunt aanvragen. Wanneer je nog meer vragen hebt en graag snel een reactie wilt kun je ons bereiken via facebook.

Groetjes Renske

All complaints of