Complaint: Absurd hoge meterstand

user-203829 on 07 October 2013 about Ista in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Voor mijn eind juli overleden moeder is een afrekening ontvangen voor de blokverwarming. Op basis van de meterstanden van de digitale meters van Ista (waar veel over geklaagd wordt, zie bij kassa en radar en klacht.nl) is een naheffing in rekening gebracht. Uit deze afrekening volgt het verzoek om nog een aanzienlijk bedrag na te betalen. E.e.a. komt er op neer dat voor een niet al te grote flat de verwarmingskosten in rekening worden gebracht van 1375 euro in 8 maanden. Er zijn vrijstaande tochtige huizen die voor minder kosten comfortabel verwarmd worden. Anders gezegd: hier klopt iets niet. Voor alle duidelijkheid: ook in haar laatste levensmaanden waren de stookgewoonten van mijn moeder niet abnormaal, als wij ter plekke waren is nimmer gebleken dat de temperatuur abnormaal hoog was.

Desired solution:

Verlaging van de afrekening van het variabele deel van de energiekosten met 50%.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Ista about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Ista

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Ista

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that Ista posted

Responded on 12 October 2013 at 10:49

Klacht is niet opgelost, er wordt volgehouden dat aburd hoge meterstand zou kloppen. De door ISTA gestuurde informatie laat zelfs zien dat de klacht juist is. En: ook de meterstanden van de nieuwe huurder zijn absurd hoog.

Ista

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Afrekening is gecontroleerd, uitleg gestuurd per mail op 10-10-2013

All complaints of