Complaint: Hypotheek Byzonder Beheer

user-204632 on 10 October 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Nou, een klacht heb ik momenteel niet, maar even een kort verhaal mijnerzijds:
In 2005 een prachtig hoekhuis gekocht in Nieuwegein. Met garage, en: perfect onderhouden. Met de toenmalige hypotheekrente een redelijke hypotheek, met mijn hypotheekrenteaftrek rekening houdend. Ik had een goede baan, en dit huis samen: ideaal. Maar: het bedrijf waar ik werkte, heeft een inschattingsfout gemaakt, gelukkig dat ik een andere baan in het vooruitzicht had. Echter die baan, ja, ik had ook maar een jaarcontract in het vooruitzicht, ook die eindigde. Na veel omzwervingen (niet vergetend dat ik sinds die tijd kamers verhuurde om me aan de hypotheekverplichting te voldoen). Affijn, op 1 november 2011 een jaarcontract gekregen bij een metaalbedrijf, er was al een kleine hypotheekachterstond, maar kon dit makkelijk inlopen, met kamerhuurders. Daar ik begin februari 2012 voor 2 poliepen in mijn blaas het ziekenhuis inging, en kort daarna een lekkende hartklep waar mij een mechanische hartklep met een stuk aorta is ingeplant, werd ik op 25 oktober geveld met een beroerte, werd mijn jaarcontract niet verlengd. Mij hadden ze er niet over ingelicht van de stand van zaken, ik had nog niets gehoord over een eventuele verlenging van mijn contract, heb ik van mijn werkgever na mijn beroerte een brief gekregen waar instond dat mijn contract niet wordt verlengd. Ik krijg 70% ziekengeldvergoeding van het UWV. Na die week ziekenhuisopname, en 3,5 maanden intern verpleegd te zijn, mocht ik 3 maanden revalideren bij mijn vriendin. Dit is bij de gemeente aangevraagd, daar zij een bijstandsuitkering ontvangt. Een dag erna ben ik eruit gebonjourd bij haar, daar de gemeente een controle uitvoerde, en beweerde dat wij een gezamenlijke huishouding voerden. Uitkering is ook van haar ingehouden.
De hypotheekschuld was opgelopen, reden van de SNS bank om aan de bel te trekken. Er is iemand van Byzonder beheer langs geweest, ik heb haar verteld dat ik door de verhuur van 2 kamers makkelijk de maandtermijnen kan voldoen, en de achterstand inlopen. Ook stond mijn woning te koop bij een makelaar. Dit bezoek oogde mij heel positief, echter na 3 weken, zo half augustus 2013, belde zij op met de mededeling dat de bank niet akkoord gaat met mijn voorstel. De woning zou middels een volmacht openbaar verkocht worden, 3 maanden, en bij een negatief bericht worden geveild. Echter teken ik hem niet dan komen alle kosten, 9000 euro, en het verleid van de hypotheekschuld op mijn rekening (deze volmacht ligt nu pas, 30 september 2013, pas in mijn brievenbus). Maar dan kun je in de schuldsanering. Teken ik hem wel, en de woning wordt niet onderhands verkocht, wordt ie geveild, met alle gevolgen van dien.

Vraag:

Kan ik dan aanspraak maken op de schuldsanering? Of blijf ik tot aan mijn dood achtervolgd worden door de bank??
(Kan zeggen dat die tijd zeer kort is, zorg ik wel voor).

Desired solution:

Antwoord op mijn vraag ben ik al heel tevreden zijn, daar ik nergens dit voor kan leggen.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

10 years ago - Beste Schnitzler, Je beschrijft een erg vervelende situatie en begrijpen je zorgen dan ook volkomen. Het is een complexe kwestie en kunnen hier niet direct antwoord op geven. We nemen contact voor je op met de afdeling Bijzonder Beheer en leggen de kwestie voor. Zodra we een antwoord voor je hebben, laten we dat hier weten. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Gezien de persoonlijke informatie omtrent de beantwoording kiezen we ervoor je een e-mail te sturen antwoord op je vraag. Deze e-mail is vandaag verstuurd aan het door jou opgegeven e-mail adres. We hopen dat deze e-mail duidelijk is. Indien dit niet het geval is, kun je telefonisch toelichting vragen bij de afdeling Bijzonder Beheer op telefoonnummer 073 - 683 22 22.

All complaints of