Complaint: sns bank betreffende blokkering spaarrekening

user-206195 on 16 October 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Door een scheiding had ik een hypotheekschuld overgehouden. Deze schuld werd op een rekening gezet waar alleen bedragen op gestort konden worden. In 2006 kreeg ik een brief van een betalingsachterstand op deze rekening achteraf bleek dat de SNS mijn ex toegang gegeven had om van deze rekening geld op te nemen. De 3400 euro werd netjes terug gestort en ik kreeg de toezegging dmv een brief dat ik niet meer hoofdelijk aansprakelijk was voor zijn stukje schuld. 3 Oktober 2013 wil ik een bedrag opnemen van mijn spaarrekening, blijkt dat deze geblokkeerd is. Ik bel het 900 nr. en die kunnen mijn vertellen dat de afdeling bijzonder beheer deze blokkade erop gezet heeft. Om 16.30 deze afdeling gebeld, ik krijg hier een mevrouw aan de telefoon (naam zal ik niet noemen) die mij erg onprofessioneel benaderd. Het blijkt dat ik aansprakelijk gesteld wordt voor de schuld van mijn ex. De brief waarin staat dat ik niet meer hoofdelijk aansprakelijk ben, is voor haar onvindbaar. Ik ben naar huis gereden en deze brief door gemaild en s’morgens terug gebeld. Dezelfde mevrouw wist me te vertellen dat de blokkade opgeheven was! Ik heb toen gevraagd of dit alles was, nou toen kreeg ik een excuus. U zult begrijpen dat ik toen heel boos geworden ben op een nette manier. Ik ben toen naar de SNS in onze plaats gegaan om de spaarrekening op te heffen. Daar heb ik gevraagd hoelang de blokkade er al op lag, blijkt dit al vanaf 17 september 2013 te zijn zonder dat ik hiervan in kennis ben gesteld. Ik wilde hier kopie van hebben, dit mocht ze mij niet geven maar ze zou het door geven. Later op die dag wordt ik gebeld door een andere mevrouw om me te vertellen dat dit niet mogelijk is. Ze begreep niet goed waarom ik dit wil hebben, ik heb gezegd omdat ik verdere stappen wil ondernemen. Dit vindt ze erg raar omdat ik toch weer bij mijn spaargeld kan? Ik heb haar verteld dat dit emotioneel mij heel veel gedaan heeft, ik ben vanaf 2003 al gescheiden en vergeet niet de telefoonkosten en benzine omdat ik niet thuis was. 5 Oktober heb ik bij deze bank een klacht ingediend waar ik nog steeds niets van gehoord heb. Ik weet dat dit 3 weken kan duren maar een persoonlijk telefoontje is in deze kwestie toch op zijn plaats. Ik wil verdere stappen ondernemen tegen deze situatie dat men zonder dat je het weet niet meer over je eigen geld mag beslissen waarvoor je jaren netjes gespaard hebt en ook mijn deel van de hypotheekschuld hebt afgelost. Dit kan toch niet.

Desired solution:

Ik wil een schrijven vanaf wanneer de blokkade op mijn spaarrekening lag.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

10 years ago - Beste Emsch, We begrijpen dat het erg vervelend is dat je niet over je eigen spaargeld kon beschikken. Het is dan ook spijtig dat je het gevoel hebt dat je niet goed geholpen bent. Excuses hiervoor. Aangezien het een complexe situatie betreft, kunnen we als webcare hier weinig in betekenen. De klacht zetten we in dergelijk geval door naar de afdeling Klachtenmanagement. We zien dat je klacht daar al in behandeling is. We adviseren je daarom om de reactie van Klachtenmanagement af te wachten. Hopelijk wordt er een passende oplossing gevonden. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

All complaints of