Complaint: youfone

user-207640 on 24 October 2013 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een Simonly abonnement bij youfone gekocht en kreeg vrij laat de simkaart.Echter na ca 5 weken is de simkaart defect,kan niet bellen en ook niet gebeld worden.Na gebeld te hebben met ene Esther (die heel onbeschoft geen achternaam geeft,iets wat men weer wel bij “chatten”doet) zij meldde mij dat ik een nieuwe kaart kon kopen.Ik vertelde haar dat ik volgens het meest simpele consumentenrecht gewoon een nieuwe moet krijgen,let wel krijgen niet kopen!!
Zij leveren iets wat binnen een termijn waarvan je in alle redelijkheid mag verwachten dat het werkt toch kapot gaat,ergo dienen zij een nieuwe aan te bieden het geen men weigert.Ik eis een nieuwe werkende simkaart of ontbinding van het contract wegens wanprestatie.

Desired solution:

Ik eis een nieuwe werkende simkaart binnen 1 week of ontbinding van het contract wegens wanprestatie.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Youfone.nl about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Aangaande je plicht tot vervanging van de defecte simkaart!! Juridisch gezien heb ik recht op een deugdelijk product. In het geval het product stuk blijkt te zijn, in dit geval de simkaart dient de verkoper met een passende oplossing te komen. De wet spreekt in eerste instantie van reparatie en daarna van vervanging. Daarnaast geldt in de eerste zes maanden na aankoop een omgekeerde bewijslast. Deze houdt in dat het aan de verkoper is om aan te tonen dat het defect aan mij te wijten is.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that Youfone.nl posted

Responded on 28 October 2013 at 18:11

Aangaande je plicht tot vervanging van de defecte simkaart!!
Juridisch gezien heb ik recht op een deugdelijk product. In het geval het product stuk blijkt te zijn, in dit geval de simkaart dient de verkoper met een passende oplossing te komen. De wet spreekt in eerste instantie van reparatie en daarna van vervanging. Daarnaast geldt in de eerste zes maanden na aankoop een omgekeerde bewijslast. Deze houdt in dat het aan de verkoper is om aan te tonen dat het defect aan mij te wijten is.

Message from Youfone.nl

10 years ago - Geachte heer/mevrouw, Uw simkaart heeft gewerkt, maar is na een maand kapot gegaan. Wanneer deze binnen 30 dagen kapot was gegaan, hadden wij voor u kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Dit is echter in uw geval niet zo, daarom worden er kosten van 15 Euro in rekening gebracht worden voor de nieuwe simkaart. U kunt dit terugvinden in de Algemene Voorwaarden van Youfone waarmee u akkoord bent gegaan tijdens het afsluiten van het abonnement. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Team Youfone

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klant kan kosteloos een nieuwe simkaart krijgen wanneer deze defect gaat binnen 30 dagen. Deze simkaart is defect gegaan na de 30 dagen, klant dient daarom 15,00 Euro te betalen voor de nieuwe simkaart.

All complaints of