My complaint:
Ben verhuisd en zag dat de meterstanden erg hoog waren.Wij zijn zuinig met energie, letten goed op. De koper van ons huis laat de meter verwijderen, en laat door Stedin de meter door meten. Energiedirect heel vaak gemaild. Dan krijg je een mail terug dat ze het vervelend voor je vinden. Het gaat om een bedrag van 2800 euro dat afgeschreven ging worden. Uitgelegd dat ik als alleenstaande moeder met kinderen dit niet kan betalen. Werk 24 uur. Dan zouden ze het proberen af te schrijven en als dat niet lukte een betalingsregeling treffen. Die vindt je terug op de site. Nu is het in 2 keer betalen. Wederom verschillende mails gestuurd, hoor nu niets meer van ze. Ik kan onmogelijk dit in 2 keer betalen. Las hier een regeling van 6 maanden, dat is ook onmogelijk. Energiedirect doet weinig voor zijn klanten, laten mensen in de kou staan. Las van een zelfde verhaal alhier, en dan sturen ze een incasso buro, en sturen mensen de schuldhulpverlening in. Vraag mij ook af of het personeel op de klantenservice hier kunnen dealen. Of zijn de klanten alleen maar nummers? Niemand kan in deze huidige tijd zoveel betalen in een keer.Daarbij zou het erg netjes van Energiedirect zijn om de meter door meten af te wachten. Energiedirect is een dochter van Essent. Overal kan je goede betalingsregelingen treffen behalve bij Energiedirect. Daarbij vind ik behoorlijk vervelend dat ze niets laten horen. Ik heb nog nooit een cent schuld gehad, of iets niet kunnen betalen. Nu straks sta ik met mijn 2 kinderen op straat, het is of het ene betalen of het andere. Ben heel teleurgesteld en aan het einde van mijn latijn.
Desired solution:
Een betalingsregeling van een jaar of meer.En dat ze netjes mijn mails gaan beantwoorden nadat ik had aangegeven op de site dat ik meer dan een 6 maandelijkse betalingregeling wil. Er staat, er is al een betalingsregeling. Maar die hebben jullie eenzijdig afgesloten. Jullie hebben geen oor naar de klanten toe.