Complaint: Te hoge jaar nota.

user-208837 on 29 October 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ben verhuisd en zag dat de meterstanden erg hoog waren.Wij zijn zuinig met energie, letten goed op. De koper van ons huis laat de meter verwijderen, en laat door Stedin de meter door meten. Energiedirect heel vaak gemaild. Dan krijg je een mail terug dat ze het vervelend voor je vinden. Het gaat om een bedrag van 2800 euro dat afgeschreven ging worden. Uitgelegd dat ik als alleenstaande moeder met kinderen dit niet kan betalen. Werk 24 uur. Dan zouden ze het proberen af te schrijven en als dat niet lukte een betalingsregeling treffen. Die vindt je terug op de site. Nu is het in 2 keer betalen. Wederom verschillende mails gestuurd, hoor nu niets meer van ze. Ik kan onmogelijk dit in 2 keer betalen. Las hier een regeling van 6 maanden, dat is ook onmogelijk. Energiedirect doet weinig voor zijn klanten, laten mensen in de kou staan. Las van een zelfde verhaal alhier, en dan sturen ze een incasso buro, en sturen mensen de schuldhulpverlening in. Vraag mij ook af of het personeel op de klantenservice hier kunnen dealen. Of zijn de klanten alleen maar nummers? Niemand kan in deze huidige tijd zoveel betalen in een keer.Daarbij zou het erg netjes van Energiedirect zijn om de meter door meten af te wachten. Energiedirect is een dochter van Essent. Overal kan je goede betalingsregelingen treffen behalve bij Energiedirect. Daarbij vind ik behoorlijk vervelend dat ze niets laten horen. Ik heb nog nooit een cent schuld gehad, of iets niet kunnen betalen. Nu straks sta ik met mijn 2 kinderen op straat, het is of het ene betalen of het andere. Ben heel teleurgesteld en aan het einde van mijn latijn.

Desired solution:

Een betalingsregeling van een jaar of meer.En dat ze netjes mijn mails gaan beantwoorden nadat ik had aangegeven op de site dat ik meer dan een 6 maandelijkse betalingregeling wil. Er staat, er is al een betalingsregeling. Maar die hebben jullie eenzijdig afgesloten. Jullie hebben geen oor naar de klanten toe.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from EnergieDirect

10 years ago - Beste Maria1961, Naar aanleiding van je bericht hier op klacht.nl heb ik zojuist geprobeerd telefonisch contact met je te leggen. Helaas is me dit niet gelukt. Ik wil je graag uitleg geven over wat ik op dit moment voor je heb gedaan. Ik heb een bevriezing van je nota aangevraagd. Wanneer ik hier akkoord op krijg, houden we je nota even achter,totdat duidelijk is of de gasmeter inderdaad stuk is. Kun je aangeven wanneer je telefonisch bereikbaar bent zodat ik, of één van mijn collega's je hier wat meer uitleg over kan geven? We helpen je graag. Met vriendelijke groeten, Lisette van energiedirect.nl

Comment by poster of the complaint

10 years ago - U kunt mij woensdag tussen 13.00 en 14.00 bereiken.

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Of tussen 16.00 en 17.00 Dank u wel.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Lisette en collega's van Energiedirect, Jullie hebben niet gebeld, ik heb bij de telefoon gezeten. Moest daar wat voor veranderen op mijn werk. U kunt het morgen proberen tussen 10 uur en 12 uur. Dank u wel.

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Lisette en collega's van energiedirect, Ik heb vandaag ook gewacht aan de telefoon, maar heb niets vernomen. Jullie vragen mij om tijden op te geven wanneer jullie kunnen bellen. Die geef, maar hoor verder niets. Morgen-vrijdag- kunnen jullie het nog proberen tussen 10.00 en 12.00 uur. Daarna ben ik werken, en gaat heel moeilijk. Ook heb ik een mail naar de klantenservice gestuurd, om te vragen of ze de mail willen doorsturen aan jullie. Dank u wel.

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Rosalie, Ik reageer even hier, gaat over dezelfde klacht. Ben gisteren gebeld door energiedirect. Nota is bevroren totdat Stedin info heeft over de meter. Ik mag alle herinneringen en evt incasso naast mij neer leggen, waarvan akte. U hoeft mij niet meer te bellen. Ik wacht nu af. Ben erg benieuwd of alles loopt zoals is gezegd. Wel wil ik jullie er op wijzen dat ik nooit 2800 euro in 2 keer kan betalen en ook niet in een 6 maandelijkse aflossing. Dus daar moeten jullie nog mee aan de slag. Ik heb informatie aangevraagd over betalingsregelingen en 6 maanden is voor een bedrijf als Energiedirect compleet onvriendelijk.Ik ga er dan ook vanuit dat hier een passende regeling voor wordt genomen. Mijn eerste klacht blijft staan,het onmogelijk kunnen betalen van een hoge rekening, anders sta ik op straat met mijn kinderen, en geen enkel bedrijf zou dat willen neem ik aan.Dus ik wacht het bericht af. Graag zou ik dat via de mail ontvangen, zoals energiedirect mij ook heeft beloofd.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Ik wil niet dat deze klacht gesloten wordt, want hier staat het hele verhaal. Ik wil hier gewoon reageren.

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Maria,

Ik heb deze klacht gesloten omdat je nu twee berichten hebt openstaan. We zullen op het nog openstaande bericht reageren.

Groetjes Rosalie

All complaints of