Complaint: ANULEREN VAKANTIE Sharm El Sheikh

user-210590 on 06 November 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ruim op tijd boeken wij een vakantie naar Sharm El Sheikh.

Nu 3 weken voor vertrek vinden ze dat het niet veilig is om naar Egypte te vliegen (vluchten boven de Sinaï woestijn) naar Sharm El Sheikh uit te voeren.
Maar op 17 december gaan ze wel weer vliegen en ze geven als reden een negatief reisadvies van de Nederlandse overheid.Ten tijde van de boeking was dit al bekend en op 17december zal de situatie nog zeer waarschijnlijk steeds hetzelfde zijn.
Nu hebben we al vrij genomen, reis voorbereid etc.
Arke zegt pech/overmacht ‘Negatief reisadvies’
Maar een vergelijkbare reis aanbieden ho maar,wil ik me geld terug dan kan ik zeker 5 werkdagen wachten. Ja boek maar wat anders bij Arke is hun advies.
Ja, lekker alle goede deals zijn weg. , Vroegboekkorting is verlopen. 28november is al over 3 weken zie maar op zo korte termijn een passend alternatief te vinden.(het is nu 6 november,14 november waarschijnlijk geld retour=2 weken voor vertrek).

Arke is al maanden op de hoogte van de situatie in Egypte
en verkoopt een product wat ze niet leveren, met als excuus de situatie in Egypte.
Lekker makkelijk als je niet wil leveren.
Wel geld vangen..op rente zetten en ontevreden klanten maken.

Beste Arke annuleren kan gebeuren maar los het dan netjes op. Niet wanneer je vrij neemt voor zonvakantie je gedwongen wordt om die in eigen land te nemen in de regen.

Arke Belgie: (genaamd jetair) vliegt gewoon naar sharm el sheik
op 28-11-2013 (exact dezelfde datum als mijn vakantie)
Arke Duitsland (Tui.com) op 28.11.2013 kan je gewoon naar Sharm-El-Sheikh
(vertrek:wien,saltzburg,zurich)

Dus arke is onderdeel van TUI en TUI heeft
ZOWEL vakanties naar Sharm El Sheikh alsmede
GEEN vakanties naar Sharm El Sheikh op 28-11-2013

Dus Zelfde Organisatie Zelfde Product Tegelijk WEL en NIET leverbaar.
Dus vliegen naar Egypte vanaf Brussel is veilig en vanuit Amsterdam niet….
….17december is het opeens weer veilig vanuit Amsterdam.

Desired solution:

*Zelfde reis op een ander tijdstip.
*Vergelijkbaar alternatief (all-inclusief,4sterren,zonvakantie)
*We willen ook wel vanuit Brussel vertrekken op de 28e.

Niets bijbetalen,En een goed alternatief.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 22 november 2013 een schriftelijke reactie gegeven aan de klant. Met vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of