My complaint:
Onlangs ontvingen wij een brief waarin u aankondigt een glasvezel installatiepakket toe te zenden. Dit verbaasde me zeer, vanwege het feit , ik eerder enkel aangegeven te hebben mogelijk geïnteresseerd te zijn in het glasvezelnetwerk. Dit hebben ik gedaan middels een voorinschrijving (dec. 2011). De onduidelijkheid van uw brief, was voor mij aanleiding om contact met uw klantenservice op te nemen. Hier werd ik op twee fronten verrast:
1) met een mogelijk overstap naar glasvezel zou ons maandbedrag met ruim € 10,00 toenemen.
2) wij zouden op dit moment al een contact zijn aangegaan voor een glasvezel abonnement.
Alleen al vanwege het feit dat we maandelijks meer kosten zouden maken, is een overstap op glasvezel niet interessant. Dus zou ik hier op dit moment geen gebruik van gaan maken.
Dit bleek volgens een woordvoerder van u niet meer mogelijk, omdat we blijkbaar al een contract hadden gesloten. Dit is bij ons niet bekend! De voorinschrijving van destijds had enkel betrekking op groenlicht voor de gemeente om het netwerk te kunnen aanleggen. Niet dat we er direct gebruik van zou willen maken. En ook nu is dat het geval. De snelheid van internet is voldoende en meer betalen voor wat je niet nodig hebt is onzin.
Na mij weten heb ik geen contract getekend waarbij u mij verplicht om over te stappen van de huidige telefoonlijn naar een duurder, momenteel niet waardevoller glasvezelabonnement. De interesse voor de toekomst blijft. Als u dit anders ziet, wil ik u vragen mij deze bewijzen toe te zenden.
Desired solution:
Voortzetting van huidige contract tegen het zelfde tarief.