My complaint:
Sinds augustus heb ik een abonnement bij Youfone. Sinds enige weken ben ik erachter dat ik met mijn huisgenoten, ook Youfoneklanten sinds september, geen goed contact kan hebben. Huisgenoot A kan ik niet bellen of sms’en (hij mij wel), en huisgenoot B klinkt altijd zo zacht dat ik hem niet goed kan verstaan. Dit probleem heeft huisgenoot B met iedereen die hij belt. Daarbij is mijn verbinding vaak slecht en valt soms weg, ongeacht met wie ik bel. (Ik woon in Amsterdam.)
Ik heb hierover enige keren met Youfone gemaild, met het verzoek of hier iets aan gedaan kon worden. Ons werd aangeraden eerst te kijken of het probleem niet aan onze toestellen lag. Wij hebben dus de Youfonesimkaarten in andere toestellen gedaan. De problemen waren hiermee niet verholpen. Als wij echter simkaarten van andere providers in onze toestellen doen, hebben wij geen enkel probleem. Het is dus duidelijk dat het probleem bij de simkaarten van Youfone ligt. Youfone heeft toen voorgesteld dat ik Huisgenoot B en ik een nieuwe simkaart konden bestellen tegen betaling van 15 euro. Dit vind ik belachelijk, omdat de simkaarten gewoon niet goed functioneren en wij daar niets aan kunnen doen. Youfone heeft te kennen gegeven dat ik mij binnen 30 dagen had moeten melden als de simkaarten het niet goed deden.
Desired solution:
Een gratis nieuwe simkaart voor Huisgenoot B en mij, of opzegging van mijn contract per direct.