My complaint:
Ik ben het slachtoffer van de malafide praktijken van ED. Korte schets.
In de periode mei 2006-mei2008 ben ik klant geweest van ED. De eindafrekeing die ik mocht ontvangen was gebasseerd op onjuiste meterstanden. Herhaalde aanvragen van Stedin/Eneco netbeheer om correctie van de meterstanden zijn door ED volledig genegeerd evenals mijn ingediende klachten hieromtrent. Omdat klagen verder nets uithaald heb ik ConsuWijzer aangeschreven. ConsuWijzer neemt de situatie wel serieus.
ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.
Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
– een bepaalde sector extra gaat controleren
– een onderzoek start naar een bedrijf
– op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
– een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
– via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp
Ik roep dan ook een ieder hierbij op zijn/haar klacht tegen ED te melden bij ConsuWijzer,
x
Alleen lukt het niet. Met zijn allen staan we sterk .