Complaint: Notificaties verbruik aan toch géén waarschuwing

Mamsie-Desie on 21 November 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik had een abonnement bij Tringg.nl, prima voorwaarden, prima service. Ik had een abo van 1250 belminuten en 1gb data voor 34,95 per maand, prima. (1250 belminuten is omgerekend 45 min bellen per dag!) Als je bijna over de bundel heen bent krijg je een NOTIFICATIE per sms waar in staat dat je nog 100 belunits (minuten) hebt en dat je eventueel kunt bijstorten en dat je ook voor uitgaand belverkeer kan worden afgesloten. Perfect, nooit buiten de bundel en nooit gelazer met hoog verbruik! Dan gaat Tringg over naar Simyo op de website van Tringg staat letterlijk:

Verandert mijn abonnement?
Nee, Simyo biedt u hetzelfde als Tringg. Uw contract wordt ongewijzigd overgenomen.

Veranderen de tarieven?
Nee, Simyo biedt u dezelfde tarieven als Tringg. Meer informatie vindt u op www.simyo.nl/tringg.

Ik ga ook meteen naar Simyo om te kijken of er de mogelijkheid bestaat dat ik weer of eigenlijk nog steeds notificaties krijg. En inderdaad de optie staat online en ik vink dan ook aan dat ik een notificatie wil hebben.
Mijn zoon heeft ook een abonnement en die krijgt regelmatig sms en mailtjes dat zijn tegoed op is. Het werkt dus. Ik ga namelijk nooit over mijn bundel heen en zodoende krijg ik ook nooit deze waarschuwingen.
Ik heb al vanaf Mei 2011 niet buiten de bundel gebeld.
Dan ineens krijg ik een nota van 138,-, ik schrik me een hoedje en bel om te vragen hoe dit mogelijk is. Blijkt dat ik op 14 september al door mijn bundel heen was. Mijn abonnement loopt van de 1ste tot de 1ste, dat betekend dat ik halverwege de maand al door mijn bundel heen ben! Hoe kan dat!? Je ik heb wel wat meer met mijn man gebeld, maar geen 100,- meer! En waarom heb ik geen berichtje gehad dan ik over de bundel heen was/ging? Dat stond toch aan? Nou, leert de medewerker van Simyo mij, dat is vooral als je niet meer belt, dan gaan we je bellen waarom je niet meer belt en hoe we je kunnen helpen om weer te gaan bellen.
Nou heb ik zo’n hoge rekening en zij hebben de macht hem mij te laten betalen, anders wordt ik gewoon afgesloten! Ik wil een oplossing en de erkenning dat het inderdaad verkeerd gaat, de volgende maand is weer 109,- en mijn belgedrag is NIET veranderd! En weer geen waarschuwing gehad.
Oplossen graag!

Desired solution:

Compensatie en een waarschuwing voortaan!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Simyo

Message from Simyo

10 years ago - Beste, Bij Simyo vinden we de kwaliteit van onze service erg belangrijk. Wij vinden het dus erg jammer om uw reactie hier te lezen. Wij willen u daarom vragen om, als u dat nog niet gedaan heeft, ons te benaderen via onze eigen kanalen. Dit kan via email op webcare@simyo.nl of via ons forum www.simyo.nl/forum Wij kijken dan graag naar uw situatie. Vriendelijke groet, Simyo webcare

All complaints of