Complaint: Transactie-, rapportagekosten worden al sinds 2011 en langer onterecht van mijn privérekening afgeschreven

user-214929 on 27 November 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Begin aug. 2013 ontdekte ik op mijn overzicht een post van 6 x 0,07 dat was afgeschreven van mijn privérekening. Ik ben naar het kantoor gegaan om opheldering te vragen. Zij zouden het uitzoeken en mij terugbellen. 2 Weken later ben ik weer langs het kantoor gegaan om te vragen wat er nu aan de hand was. Er was nog geen actie ondernomen en ze zouden mij binnen enkele dagen berichten wat er precies aan de hand was, want zij (SNS) wisten niet wat dat voor kosten waren……………
Toen ben ik zelf maar eens op de site gaan uitpluizen wat nou precies transactie-, rapportagekosten waren. Na veel zoeken kwam ik er achter dat bij zakelijke rekeningen kosten in rekening worden gebracht voor elke transactie. Zakelijke rekening? Ik heb een privé-rekening. Dus weer naar het kantoor. Dit gegeven daar gemeld en gevraagd wanneer ik zou horen wat er SNS gaat doen. Ik had ook een klacht ingediend bij de Klantenservice. Standaard reactie: binnen 2 werkdagen wordt er contact opgenomen. Niet dus. Ik ben weer naar het kantoor gegaan, heb daar weer verzocht dit nu eindelijk eens uit te zoeken. Ook heb ik gevraagd om afschriften van de laatste 5 jaar toe te sturen, want dat dit al lang aan de gang is, daar was ik van overtuigd en als klant kan je maximaal 22 maanden terugkijken; wel kwam ik er achter dat het altijd werd geincasseerd op de 6e of de 7e van de maand. Mij werd weer van alles beloofd, maar ik ontving niets.
Ik heb weer gemaild, ik heb gebeld, ik ben langs het kantoor gegaan maar ik kom niks verder.
Als dit mijn reguliere rekening zou zijn zou ik veel alerter zijn geweest. Maar de privé-rekening is slechts een tegenrekening omdat ik bij de SNS een hypotheek heb lopen en zij eisten in 2000 dat ik een tegenrekening moest openen…. (koppelverkoop???)

Desired solution:

* Ik ben tevreden als zij voor mij hebben uitgezocht waarom SNS mijn privé-rekening ineens als zakenrekening is gaan behandelen. Ik wil alles op schrift ontvangen !!!!
* Ook wil ik dat zij (SNS) uitzoekt wanneer dit is begonnen en daar wil ik schriftelijk bewijs van hebben (van voor september 2011). En niet alleen een overzicht waarvan SNS zegt dat het toen begonnen is, maar ook van de periode ervoor wil ik het overzicht hebben, waardoor ik kan zien dat het toen nog niet gebeurde.
* Ik wil dat zij alle bedragen die zij onterecht hebben geincasseerd op mijn Privé-rekening storten en
* over dat bedrag wil ik dat SNS mij de toenmalige rente vergoedt.
** Ik wil een oprecht(!) excuus voor de slappe manier van handelen van SNS ontvangen.
* En ik wil in de toekomst elke maand een papieren afschrift van SNS ontvangen. Mij werd nl gezegd dat ik geen papieren afschriften kon ontvangen omdat ik via internet bankier. Dat vind ik de grootste onzin die ik in de laatste jaren heb gehoord. Zij hebben in 2000 van mij geeist dat ik een privé-rekening moest openen vanwege mijn hypotheek. Ik heb al jaaaaren een privé-rekening bij een andere bank en daar heb ik nooit moeite mee. Dus ik heb, tegen mijn wil 2 privé-rekeningen.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

10 years ago - Beste Ipi, We kunnen ons voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt. We hebben je klacht doorgezet naar onze afdeling Klachtenmanagement. Zij gaan de situatie onderzoeken en voorzien je in ieder geval binnen 3 weken van terugkoppeling. We gaan ervan uit dat er een passende oplossing gevonden wordt. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Tibor SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Ipi,

Ik begrijp van mijn collega's van de afdeling Klachtenmanagement dat er inmiddels een oplossing is gevonden. We sluiten daarom deze klacht. Nogmaals excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Nanda
SNS Bank Webcare

All complaints of