Complaint: geen aansluiting

user-184497 on 04 December 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ga verhuizen naar een volledige nieuwbouwwijk.
Begin november heb ik voor het eerst contact gelegd met kpn om mijn abonnement mee te verhuizen, danwel een nieuw abonnement aan te vragen. Inmiddels heb ik al 10x gebeld naar kpn voor gesprekken van gemiddeld 1,5 uur per keer, wat me al even zoveel belminuten gekost heeft. Ik heb verschillende keren alle gegevens doorgegeven om het abonnement af te sluiten, maar helaas is dat geen enkele keer goed gekomen. Ik heb heel veel mensen gesproken en je wordt van de kast naar de muur gestuurd.

Er moet nog een kabel worden aangelegd van de telefoonkabel (van de straat) naar mijn woning wat blijkbaar nogal wat problemen geeft. Ik heb een manager aan de lijn gehad waarbij ik heb aangegeven dat ik niet blij was met de manier waarop het loopt. Hij beloofde mij dat het in orde zou komen, maar dit is helaas weer niet gelukt. In een volgend gesprek, omdat bevestiging uitbleef, heb ik een dame gesproken die haar manager een print screen zou sturen. Deze manager zou contact met mij opnemen, hier heb ik echter nooit wat van gehoord. Een volgende medewerker stelde voor dat ik beter naar een andere leverancier over kon stappen. Een gesprek erna werd me verteld dat ik naar aansluitingen.nl moest gaan, maar daar bleek het adres al aangemeld. Daarop heb ik voor de zekerheid de projectleider gevraagd of ik aangemeld was. De volgende e-mail werd gestuurd:

Voor dit adres kunt een dienst afnemen bij een provider. Enige tijd geleden hebben wij namelijk uw adres aangemaakt in het systeem van KPN zodat er een abonnement aangevraagd kan wordt of verhuist. Vervolgens zal KPN dan inzien dat er dan nog werkzaamheden uitgevoerd moeten worden.
Zodra VolkerWessels de opdracht heeft ontvangen zal men de opdracht gaan uitvoeren. Zo is KPN zeker van het feit dat de kabel gebruikt gaat worden.

Helaas ging het weer niet goed en heb ik de projectleider weer benaderd met de vraag wat te doen. Daarop kreeg ik het volgende antwoord: ” Voor jouw adres moet het mogelijk zijn om een abonnement op af te sluiten. Dit is een nieuw adres. Ik zal vragen of KPN wil bellen met u want er zijn al meerdere huisnummers die aangesloten gaan worden omdat men wel diensten heeft kunnen afnemen. Zodra er een abonnement bekend is op dit adres zal KPN VolkerWessels gaan aansturen om de kabel kosteloos aan te leggen.”

Ik heb geprobeerd adsl te krijgen dat is niet gelukt, ik heb geprobeerd glasvezel te krijgen maar ook dit lukt niet. Na opnieuw een telefoontje aan de kpn heb ik iemand van de bekabeling aan de telefoon gehad. Daar werd me verteld dat ik verkeerd gebeld had, als je gaat verhuizen en op het huidige adres glasvezel afneemt moet je verbonden worden met deze afdeling. Na doorverbonden te zijn met de afdeling glasvezel werd me verteld dat er geen glasvezel op de nieuwe locatie ligt. Daarna werd ik doorverbonden met de afdeling abonnementen. Zij vertelden mij dat er zowel koper als glasvezel op de nieuwe locatie ligt, maar dat er niets besteld kon worden omdat de combinatie van het adres en postcode niet klopt . Zij zou het vragen aan een collega en prompt werd ik hier mee doorverbonden. Hij gaf aan dat er geen koper of glasvezel lag. Hij raadde me aan over te stappen naar upc, omdat zij werken via de coax kabel.

Dit verhaal heeft me al ongeveer 15 uur aan belminuten gekost en aan tijd.Ik wilde mijn internet telefoon en televisie op tijd geregeld hebben maar ik sta nog steeds met lege handen.En dit roept zeer veel frustratie op. Hoe is het mogelijk dat ik in deze tijd verstoken blijf van internet televisie en telefoon en dat kpn mij hier niet mee kan (of wil?) helpen.

Desired solution:

Ik wil graag televisie internet en telefoon op mijn nieuwe adres op 20 december.
Ik wil een vergoeding voor het aantal verbelde belminuten

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about KPN Internet

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind KPN Internet to pickup complaint

All complaints of