Complaint: Onmogelijk verbruik gas berekend

R. de Witte on 10 December 2013 about Essent in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Beste Essent,

Ik woon in een rijtjeshuis met 2 kinderen, en houd mijn energie verbruik laatste jaren nauwlettend in de gaten.
Ik ontving de verbruikskostenvergelijking over oktober/november en dit kan echt niet kloppen, 216 euro voor 2 maanden gas.
Ik heb alleen de verwarming beneden aan op hooguit 18gr en verder af en toe boven voor korte tijd, verder zet ik de radiator snachts op 16. Maar overdag zetten we alle verwarmingen boven zowizo uit.
Ik heb een houtkachel dus dat scheelt ook nog.
Ik zit meestal onder het gemiddelde maar nu ineens steek ik er ver bovenuit en is dit bedrag gerelateerd aan een hoekhuis!
Sinds dit jaar heb ik een slimme meter.. omdat de gasmeter kapot bleek te zijn.
Nu vraag ik me af wat er verder niet naar behoren werkt want dit klopt niet.
Na een ander meningsverschil over een fout teruggestort voorschot heb ik in oktober besloten mijn abonnement na 20 jaar op te zeggen en naar een andere energieleverancier te gaan…
Heeft dat er mee te maken soms?

Graag uw antwoord en oplossing.

R. de Witte

Desired solution:

Correctie in de kosten.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Essent about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Essent

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Essent

Essent

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte mevrouw De Witte,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. Ik heb u verteld dat ik nog geen vraagtekend zet bij het verbruik op de verbruikskostenevergelijker. In de winterperiode gebruiken we nu eenmaal meer gas dan in een zomerperiode. Ik heb u het advies gegeven om elke week de meterstanden op te schrijven. Zo kunt u zien als er meer verbruikt gaat worden en kunt u terug kijken wat er gedaan is waardoor er een hoger verbruik is geweest. Ik heb geen twijfels dat de gasmeter stuk is, dan hadden we een veel hoger verbruik moeten zien.
U heeft aangegeven dat er ook nog een installateur komt om de CV-ketel na te kijken.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

All complaints of