Complaint: Ongevraagde post voor zien van strafport + administratiekosten

user-216882 on 11 December 2013 about PostNL in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ontving vandaag een poststuk/kerstkaart zonder de verplichte porto. Aan de kaart zat een kaart van PostNL waarin mij als ontvanger verzoekt om 1,80 te betalen. Nergens op de kaart staat iets over het weigeren van dit poststuk. Deze is ongevraagd in mijn bus gegooid en ik heb het poststuk niet kunnen weigeren. Op de site gezocht naar wat te doen. Antwoord van PostNL betalen. Telefoonnummer gezocht, daar staat dat ik tegen het tarief van 0,10 ct p minuut contact kan opnemen. Wanneer ik het nummer bel krijg ik te horen dat er een starttarief is van ik meen 0,54 cent. Meteen opgehangen. Dit behoort op de site te staan.
Stel iemands stuur mijn elk dag een of meerdere ongefrankeerd poststukken en deze worden op bovenstaande wijze door de post afgehandeld. Ik kan mij niet voorstellen dat ik verplicht ben om porto te betalen voor iets dat een ander naar mij stuurt? Ik moet een poststuk toch kunnen weigeren?

Desired solution:

De juiste informatie over Hoe te handelen met post die ik niet wil ontvangen als er geen porto op zit zonder dat mij dit geld kost.
Betere informatie op de site van PostNL over de opties
De juiste informatie over uw telefoontarief.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to PostNL about your complaint

All complaints of