Complaint: Geen tot slecht bereik. Vodafone doet niets.

user-217385 on 14 December 2013 about Vodafone in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben al een jaar of 10-11 abonnee bij Vodafone. Voorheen Debitel.

Sinds 3 jaar heb ik last van het (gebrek aan) bereik op mijn mobiele telefoon.
De eerste 2 jaar had ik een HTC Legend + 2 jarig contract.
Ik kreeg bij het bereik vaker een kruis (geen bereik) te zien dan streepjes.
Hier ben ik verschillende keren bij de Vodafone winkel geweest en werd een aantal maal de simkaart vervangen.
Dit bleek echter geen oplossing te zijn.

Na wat zoeken op internet bleek dat het mogelijk kon liggen aan de combinatie van de aluminium behuizing van de telefoon alsmede dat de antenne zich aan de onderkant van het toestel bevond.
Hier liet ik het voor dat moment bij en legde me erbij neer dat ik een miskoop had begaan.

2 jaar later liep dat abonnement af en sloot ik een nieuwe af. Een Samsung Galaxy S2 + 2 jarig 200 belminuten, 1gb internet á 55 euro per maand af (eerste 6 maanden gratis).

Ook met dit toestel heb ik geen tot zeer weinig bereik.
Wederom naar de Vodafonewinkel gegaan en weer de simkaart vervangen. Helaas was het ditmaal ook geen oplossing.

Toen heb ik op hun advies het hoofdkantoor gebeld met deze klacht.
Ik heb aangegeven dat ik in de wijk Lindenholt (Nijmegen) woon en dat ik dacht dat er gewoon hele slechte dekking in deze hoek was.
Als antwoord kreeg ik dat de kaart groen aangaf, wat blijkbaar betekend dat het bereik goed moet zijn.

Nu weet ik niet precies wat die kaart met de werkelijkheid te maken heeft. Ook ik kan een Google Maps kaartje uitprinten en groen kleuren en vervolgens zeggen van ‘kijk, het is groen, dus is het goed’.

Ze vertelde me dat ze mij een Signaalplus apparaat kon aanbieden. Deze wilde ik graag aannemen.
‘Hij kost wel 80 euro’ zei ze gelijk erachteraan.
Ik vindt dat ik niet hoef op te draaien voor extra kosten voor een probleem wat bij Vodafone ligt.

Ik betaal het buitenproportionele bedrag van 55 euro per maand voor mijn abonnement. Voor dat bedrag verwacht ik wel dat alles naar behoren mag werken.
Nu moet ik als ik wil bellen elke keer naar een of ander hoekje lopen of als een halve tamme de telefoon in de lucht hangen om een heel klein beetje bereik te hebben.

Tevens laat mijn scherm van mijn Galaxy S2 in een hoek los. Hier ben ik ook bij de Vodafone winkel mee geweest en werd mij verteld dat het door valschade veroorzaakt moet zijn en dat de reparatie geheel voor eigen rekening zou zijn. Hier ben ik natuurlijk niet akkoord mee gegaan.

Ik kan in ieder geval garanderen dat dit dus niet door valschade is ontstaan. Ik ga altijd zuinig met mijn spullen om. Al mijn mobiele telefoons zien er na 2 jaar gebruik nog steeds (na een poetsbeurt) spiksplinternieuw uit op 1 of 2 kleine gebruikerskrasjes na. Dit is gewoon een fabrieksfout. En het wordt met de dag erger.

Desired solution:

Ik wens een oplossing voor mijn bereikproblemen. Hetzij via Vodafone zelf of via zo\'n signaalplus (niet op mijn kosten).

Ook zie ik graag een oplossing voor het loslatende scherm. Aangezien dit gewoon onder fabrieksgarantie valt wens ik, in geval van reparatie, dan ook een soortgelijk leentoestel te ontvangen gedurende de reparatie.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Vodafone about your complaint

All complaints of