My complaint:
Ik wilde mijn lidmaatschap opzeggen, omdat ik geen auto meer heb. Ik was 19 dagen te laten (begin december, ipv per 15 november) en moet noodgedwongen voor een extra kalenderjaar betalen.
Daar was ik niet blij mee, maar helaas niets aan te doen.
Frapant hierin is echter, dat ze het lidmaatschap wel konden omzetten naar een fiets-lidmaatschap om de kosten te verminderen, maar dat ik via dezelfde medewerker in hetzelfde telefoongesprek, mijn lidmaatschap niet direct op kon zeggen per 15 november 2014.
Dat heeft natuurlijk niets te maken met “niet kunnen”, dat heeft alles te maken met bewust een drempel opwerpen voor je leden om ze nog eens te laten bellen, in de hoop dat leden vergeten een tweede telefoontje te laten plegen (om het lidmaatschap vervolgens stilzwijgend te laten verlengen) of hun eigen leden minstens op extra telefoonkosten te drijven. Beschamend en minachtend naar je eigen leden in mijn optiek.
Desired solution:
Voor punt 1, een oplossing waarbij de ANWB een mail stuurt naar leden voor de opzegtermijn, zodat leden hun lidmaatschap kunnen heroverwegen. Dit geeft leden in ieder geval een meer tevreden gevoel en voorkomt, zo te lezen op klacht.nl, een hoop klacht over dit punt.
Voor punt 2, het blijkbaar geschreven protocol voor omzetten en opzeggen opzij zetten, en het anno 2013 gewoonweg mogelijk maken om ook direct op te kunnen zeggen/lidmaatschap te kunnen beeïndigen.