Complaint: Opzeggen lidmaatschap

user-217950 on 12 December 2013 about ANWB in category Pechhulpdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Toen ik mijn acceptgiro kreeg voor het lidmaatschap, heb ik direct gemaild dat ik mijn lidmaatschap na 25 jaar opzeg. Om kosten te besparen rijd ik bijna geen auto meer en zeker geen grote afstanden. Hierdoor is het lidmaatschap overbodig en bespaar ik weer wat meer.
Het meisje dat mij bijna 3 weken later opbelt om te zeggen dat ik te laat ben met opzeggen en dat ik nu weer een heel jaar lid ben, was absoluut niet zakenkundig.
Ik begrijp van haar dat de ANWB een vereniging is en zijn eigen regels mag bepalen. Zo bepalen jullie dat je 1 voor 15 november je lidmaatschap moet opzeggen. Helaas staat dit voor mij nergens duidelijk vermeld. Blijkt nu dat dit achter op mijn pasje staat. Ik vind het jammer dat jullie zo je eigen regels hebben en niet zoals wettelijk bepaald is, 1 maand opzegtermijn. Graag zie ik dat jullie toch mijn lidmaatschap opzeggen omdat ik de opzegging vóór 1 december 2013 heb ingediend en dit dus 1 maand voor afloop van mijn huidige lidmaatschap is.

Desired solution:

Graag opzegging van mijn lidmaatschap miv 1 januari 2014

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about ANWB

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind ANWB to pickup complaint

All complaints of